تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827400
شناسه : 3827400
تاریخ :
پهلودهی همزمان دو فروند کشتی در بندر شهید باهنر اقتصاد ایران: بندرعباس-مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: دو فروند کشتی فله‌بر و گازی از ابتدای هفته جاری تاکنون در بندر شهید باهنر پهلودهی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اشاره به اینکه کار بارگیری در این شناورها آغاز شده و به سرعت ادامه دارد، افزود: یک فروند از این شناورها، کشتی فله‌بر به طول ۱۸۰ متر است که ۱۱ متر عمق آبخور دارد.

وی ادامه داد: این شناور ۳۷ هزار و ۵۰۰ تن کالای فله در بندر شهید باهنر بارگیری می‌کند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ادامه داد: همزمان با این کشتی، یک فروند کشتی گازی نیز در یکی از اسکله‌های بندر شهید باهنر پهلو دهی، و کار بارگیری آن در حال انجام است.

محمدحسینی تختی با اشاره به آبخور هشت متری کشتی پهلو دهی شده در بندر شهید باهنر، گفت: این کشتی ۱۰۳ متری نیز ۲۰ هزار تن بارگیری در بندر شهید باهنر انجام می‌دهد.

وی عنوان کرد: یک فروند کشتی دیگر نیز آماده پهلو دهی در بندر شهید باهنر است که تا ساعاتی دیگر در یکی از اسکله‌های این بندر استقرار می‌یابد.

گفتنی است؛ «بندر شهید باهنر» از بنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و جز بنادر فعال ایران محسوب می‌شود. این بندر جز بنادر مهم صادراتی کشور محسوب می‌شود که در امور صادرات کالای نفتی و غیرنفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافری داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه‌های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم و جزایر تفریحی و بنادر تجاری خلیج‌فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.

برخورداری از آبخور ۱۱ متری در زمان جذر کامل است که پس از بندر امام خمینی (ره) و بندر شهید رجایی بالاترین آبخور را در بین بنادر کشور دارد.

قرار گرفتن در کریدور شمال-جنوب، اتصال به راه بین المللی جاده‌ای و داخلی، دسترسی آسان به مراکز خرید، درمانی، فرودگاه و راه آهن، بزرگترین بندر در زمینه صادرات مواد یخچالی و میوه و تره بار، سومین بندر ترانزیتی کشور، جز دیگر شاخصه‌های مهم بندر شهید باهنر محسوب می‌شود.