تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827376
شناسه : 3827376
تاریخ :
وزارت نیرو ۵۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است اقتصاد ایران: قزوین- مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با بیان اینکه ۳۱ هزار نفر ایثارگر ثبت شده در وزارت نیرو حضور دارند، گفت: این وزارتخانه ۵۳۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد شهرابی فراهانی در مراسم تجلیل از ایثارگران شرکت آب منطقه‌ای قزوین ضمن تسلیت شهادت شهدای مقاومت و شهدای فراجا و نیروی انتظامی طی روزهای اخیر اظهار کرد: آب و برق دو کالای مهم، استراتژیک و حیاتی در زندگی است.

وی افزود: وزارت نیرو یک مجموعه خدمت‌رسان است و دو کار اساسی تأمین آب و برق را در مأموریت خود دارد اما در کنار این امور زیربنایی در کارهای فرهنگی نیز پیشگام هستیم تا در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مؤثری را ایفا نمائیم لذا از دیرباز برنامه‌های بسیار ارزنده و خوبی در جهت گرامیداشت مقام شامخ شهدا و ایثارگران در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

شهرابی فراهانی در خصوص جامعه ایثارگری در وزارت نیرو بیان کرد: در مجموعه وزارت نیرو قریب به ۱۷۰ هزار نفر نیرو جهت تأمین آب و برق مستمر و پایدار، در حال خدمت رسانی هستند که ۳۱ هزار نفر آنها ایثارگر از سطوح مختلف هستند و ۵۳۰ شهید نیز از مجموعه وزارت نیرو تقدیم این انقلاب شده است.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران خاطرنشان کرد: یکی از وظایفی که مشاور امور ایثارگران در شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در استان‌ها بر عهده دارد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و قدردانی از خانواده شهدا یک رسالت اخلاقی و دینی است که موجب تقویت انگیزه در نیروها نیز می‌شود، لذا باید نامشان گرامی داشته شود و یاد کردن از آنها در مناسبت‌های گوناگون نهادینه و پایدار گردد.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین نیز در این مراسم ضمن تسلیت شهادت جمعی از نیروهای خدوم فراجا و نیروی انتظامی در حوادث اخیر، بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای قزوین به عنوان حاکمیت منابع آب استان در کنار طرح‌های توسعه منابع آبی و حفاظت و بهره برداری از منابع آب و همچنین مطالعات پایه منابع آب در مسائل فرهنگی، دینی و ورزشی و همچنین ایثارگران فعالیت‌های چشمگیری دارد.

ستوده تصریح کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری بدون شک صاحبان اصلی انقلاب اسلامی، ایثارگران، خانواده این عزیزان و شهدا هستند چرا که اگر مجاهدت و ایثارگری این عزیزان نبود ما آسایش و امنیت کنونی را نداشتیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآور شد: در این شرکت ۶۳ همکار ایثارگر داریم که ۳۷ نفر از آنها بر اساس قوانین بودجه سنوات اخیر تبدیل وضعیت شده‌اند؛ همچنین دو نفر جانباز و یک نفر آزاده نیز در شرکت مشغول فعالیت هستند.