تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3827361
شناسه : 3827361
تاریخ :
تلاش برای ایجاد تحول در خدمت‌رسانی به جامعه قرآنی اقتصاد ایران: دوره پاییزه توانمندسازی رؤسا، کارشناسان و رابطان قرآنی سراسر کشور از سوی سازمان دارالقرآن‌ الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا شفیعی، مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن الکریم، در دوره توانمندسازی رؤسا، کارشناسان و رابطان قرآنی کشور طی سخنانی اعلام کرد: این دوره‌های دو روزه با هدف آشنایی با سیاست‌ها و مأموریت‌های تازه سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: این برنامه‌ها، در راستای سند راهبردی سازمان و شناخت دقیق‌تر مأموریت‌های واحدهای تخصصی شامل آموزش و پژوهش، عملیات تبلیغی، نهضت ملی زندگی با آیه‌ها، دبیرخانه ملی حفظ قرآن و ستاد تدبر در قرآن کریم است. کارشناسان و رابطان در این دوره‌ها علاوه بر مباحث تدبری، با مدیران ستادی در قالب کارگاه‌های هم‌اندیشی تعامل می‌کنند.

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه این دوره‌ها که حدود 450 نفر از رؤسا و کارشناسان قرآنی استان‌ها را شامل می‌شود، گفت: طی 11 مرحله با حضور حدود 40 نفر در هر مرحله و با همکاری اداره کل منابع انسانی سازمان تبلیغات اسلامی در مرکز آموزش‌های تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار می‌شود. عناوین آموزشی شامل تبیین سند راهبردی، تشریح طرح‌های آموزشی تدبر، برنامه نهضت ملی زندگی با آیه‌ها و کارگاه‌های تخصصی تدبر در قرآن است.

شفیعی از تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان دارالقرآن برای شرکت‌کنندگان در روز اول خبر داد و گفت: در روز دوم دوره تدبر در قرآن سطح یک برگزار می‌شود. تکمیل مباحث آموزشی نیز به‌صورت مجازی و پس از پایان دوره‌های حضوری ادامه خواهد داشت. کارگاه‌های همفکری نیم‌روزه نیز جهت آشنایی بیشتر مدیران ستادی با کارشناسان و دریافت دیدگاه‌های آن‌ها در حوزه موضوعات قرآنی برنامه‌ریزی شده است.

 

 

او خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد شور و انگیزه، محافل انس با قرآن با حضور اساتید برجسته‌ای چون استادان عباس سلیمی، محمد خواجوی، سید محسن موسوی بلده و مهدی قره‌شیخلو برگزار خواهد شد که ضمن قرائت و تفسیر آیات، نکات آموزشی، تربیتی و تجربیات مدیریتی خود را ارائه می‌دهند.

مدیرکل امور استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه دوره‌ها شامل 50 ساعت آموزش است که 24 ساعت آن حضوری و 26 ساعت به‌صورت غیرحضوری است، تصریح کرد: از مهرماه تا آبان‌ماه، مدیران، کارشناسان و رابطان قرآنی 32 استان کشور در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.

او در پایان اظهار داشت: برای کارمندان رسمی و پیمانی نیز 24 ساعت دوره مهارت‌افزایی پیش‌بینی شده که با موفقیت در آزمون پایان دوره در آذر ماه، گواهینامه شغلی مصوب دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/