تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827322
شناسه : 3827322
تاریخ :
«باغ کیانوش» در چهارمحال و بختیاری به روی پرده رفت اقتصاد ایران: شهرکرد-کمپین اکران عمومی فیلم سینمایی « باغ کیانوش» در استان چهارمحال و بختیاری کار خود را آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، اولین اقدام کمپین اکران عمومی فیلم «باغ کیانوش» با نشست هم‌اندیشی و همکاری بین کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، آموزش و پرورش، کانون های مساجد و شهرداری شهرکرد درجهت اکران این اثر سینمایی به میزبانی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در این نشست گفت: هم اندیشی و همکاری بین دستگاهی در برنامه ها ی هنری به ویژه برنامه های برای دانش آموزان و مخاطبان کودک و نوجوان بسیار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید همکاری بین دستگاهی در استان بیشتر شود.

احسان قائدی زبان سینما را بهترین رسانه برای انتقال مفاهیم مهم به نسل نوجوان و جوان عنوان کرد و افزود: فیلمنامه فیلم باغ کیانوش اقتباس از کتابی با همین نام است. این کتاب به قلم «علی‌اصغر عزتی‌پاک» برای گروه سنی نوجوان از سوی انتشارات کانون پرورش فکری منتشر شده است که اکنون فیلم آن تولید شده و کارگردان این اثر سینمایی توانسته با یک اثر خوش ساخت وقایع زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در روستایی از توابع شهر همدان را به تصویر بکشد.

وی یاد آور شد: «باغ کیانوش» با رویکرد تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، عنوان بهترین فیلم و بهترین جلوه‌های ویژه بخش فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان را از آن خود کرده و سیمرغ بلورین بهترین دستاورد هنری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر از آن خود کرده است.

قائدی اظهار داشت: تمام تلاش خود را با همکاری دیگر ارگان های فرهنگی و هنری استان خواهیم کرد تا این اثر فاخر آموزشی و تربیتی را در تمام نقاط کم برخوردار استان نیز اکران عمومی کنیم.

به گفته وی دانش آموزان دوره اول و دوم ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه، دانشجویان تربیت معلم، اولیا مربیان مدارس از مخاطبان ویژه این اثر سینمایی هستند و تلاش خواهیم کرد با همکاری دیگر سازمان ها اکران عموم این اثر را به صورت گسترده در سطح استان انجام دهیم.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه در این زمان الگوهای مناسبی برای این رده سنی ارائه نمی‌شود، باغ کیانوش نمونه‌ی خوبی از وطن دوستی، شجاعت، موثر بودن و… برای نسل کودک، نوجوان و جوان است.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست کمپین فیلم باغ کیانوش با حضور مدیر کل کانون پرورشی فکری کودکان، شهرداری شهرکرد، آموزش و پرورش، کانون مساجد استان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان برگزار شد.

گفتنی است «باغ کیانوش» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که همزمان با سراسر کشور از تاریخ ۹ آبان ماه در پردیس سینمایی بهمن شهرکرد اکران خواهد شد.