تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3827265
شناسه : 3827265
تاریخ :
پرداخت دیه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مصدوم بدون تشکیل پرونده قضایی اقتصاد ایران: رئیس کل دادگستری هرمزگان از پرداخت دیه بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ مصدوم تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: اجرای طرح ابتکاری پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضائی از سال گذشته در استان هرمزگان شروع شده که از ابتدای اجرای این طرح تا امروز در خصوص ۴ هزار و ۵۰۰ تصادف، مصدومین بدون تشکیل پرونده قضائی مستقیماً به بیمه‌ها مراجعه و دیه خود را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: طبق بررسی‌های انجام شده از این تعداد تصادف، در خصوص ۳۳۰۰ مورد مبلغی بالغ بر ۵۸۰ میلیارد تومان بابت دیه به مصدومین پرداخت شده است.

قهرمانی تصریح کرد: اجرای این طرح هم موجب رضایتمندی مردم را فراهم ساخته و هم شرکت‌های بیمه در این خصوص رضایت خود را ابراز کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: از زمان اجرای این طرح تاکنون ورودی پرونده‌های تصادفات به دستگاه قضائی استان هرمزگان نیز با کاهش چشم‌گیری مواجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است این طرح در قانون برنامه هفتم توسعه نیز پیش بینی شده و با توجه به این موضوع، از طریق معاونت حقوقی قوه قضائیه و وزارت دادگستری ضمن انجام اقداماتی، آئین نامه‌های مرتبط با آن در دست تهیه است تا بر این اساس به زودی این طرح در سراسر کشور عملیاتی و اجرایی شود.

قهرمانی با بیان اینکه در مجموع ۲۵ شرکت بیمه تاکنون در اجرای این طرح در استان هرمزگان مشارکت داشته‌اند، گفت: شرکت‌های بیمه پاسارگاد، آسیا و ایران در خصوص پرداخت بیشترین مبالغ دیه بدون تشکیل پرونده قضائی در رتبه‌های برتر استان قرار دارند و بیمه‌های معلم، تجارت نو، البرز، پارسیان، کوثر، حافظ و کارآفرین هم شرکت‌هایی بوده‌اند که ضمن قرار گرفتن در رتبه‌های بعدی با مشارکت در این طرح، تاکنون پرداخت‌های خوبی به مراجعین و خسارت دیدگان انجام داده‌اند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان داشت: شرکت‌های بیمه رازی، دانا، ملت، آرمان، حکمت، سامان، تعاون، نوین، میهن، دی، سینا، ما، آسماری، سرمد و امید نیز تاکنون به این طرح پیوسته‌اند و مواردی را دریافت کرده اند و در حال ارزیابی و پرداخت خسارات مراجعان هستند.

قهرمانی یادآور شد: اجرای این طرح موجب ارتقای شاخص‌های مشتری مداری و رقابت در شرکت‌های بیمه نیز شده است و هم اکنون مردم و بیمه شدگان به شرکت‌های بیمه‌ای مراجعه می‌کنند که در کمترین زمان ممکن با کمترین دردسر و با کمترین فرآیند، خسارت‌های آنها را پرداخت کنند.

گفتنی است؛ بر اساس طرح پرداخت دیه تصادفات بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی، مصدومین حوادث رانندگی موضوع مواد ۷۱۶ و ۷۱۷ قانون مجازات اسلامی در صورت تمایل و با توجه به قابل گذشت بودن این جرایم، بدون نیاز به تشکیل پرونده قضائی جهت دریافت دیه به شرکت‌های بیمه طرف قرارداد، معرفی می‌شوند.