تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827230
شناسه : 3827230
تاریخ :
ماشین‌آلات سازمان پسماند کرج به سامانه هوشمند مکان یاب مجهز شدند اقتصاد ایران: کرج- رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج از راه‌اندازی سامانه مکان‌یاب خودرو به منظور پایش و رصد لحظه‌ای ماشین‌آلات این سازمان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا قربانی مطرح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری یکی از اولویت‌های اصلی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، نظارت دقیق و هوشمند بر فعالیت ناوگان سبک و سنگین پسماند بوده است.

وی افزود: این سامانه امکان رصد لحظه‌ای و نظارت بر عملکرد ماشین‌آلاتی که در فعالیت‌های روزمره شهری، مدیریت بحران و حوادث طبیعی نقش دارند را فراهم می‌کند و می‌تواند به افزایش امنیت و بهره‌وری این ماشین‌آلات کمک کند.

قربانی گفت: به منظور تحقق این هدف و با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج (فاوا)، سامانه AVL در فاز نخست با نصب GPS بر روی بیش از ۸۰ دستگاه از ماشین‌آلات پسماند آغاز به کار کرده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج مطرح کرد: در فازهای آینده طرح راه اندازی سامانه مکان یاب خودرو، دیگر ماشین‌آلات مرتبط با خدمات شهری از جمله ناوگان رفت‌وروب و ماشین‌آلات حمل خاک و نخاله نیز به این سامانه متصل می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه امکان کنترل و نظارت بر ساعت آغاز و پایان فعالیت، میزان پیمایش و عملکرد این ماشین‌آلات را به‌صورت مستمر فراهم و به نوعی مدیریت هوشمند ناوگان در سطح شهر را میسر می‌کند.

قربانی از تجهیز و آماده‌سازی یک فضای مانیتورینگ مناسب و پیشرفته برای اتاق AVL خبر داد و بیان کرد: با استفاده از امکانات جدید، امکان رصد برخط و بررسی لحظه‌ای فعالیت‌های ناوگان سازمان برای کارشناسان فراهم می‌شود.