تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3827152
شناسه : 3827152
تاریخ :
تاثیر مصرف فیبرها در درمان بیماری‌های ویروسی اقتصاد ایران: شهرکرد_کارشناس طب سنتی گفت: غذاهایی که در دوران بیماری‌های ویروسی مصرف می‌شود هر چقدر ساده‌تر و با فیبر بالاتر باشد کمک بیشتری در بهبود بیماری دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

قاسم عرفانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در طب سنتی تاکید بر این است که بدن‌ها را از بادهای پاییزی بپوشانید و در فصل بهار بدن را آزاد کنید حتی اگر سرد باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین در پاییز حتماً باید بدن پوشانده شود و منظور پوشش کلیه‌ها است، چراکه کلیه‌ها به‌عنوان رکن بدن مطرح هستند و باید گرم نگه داشته شوند.

کارشناس طب سنتی افزود: یکی از دلایلی که در قدیم شال پشمی بسته می‌شد همین اهمیت گرم نگه داشتن کلیه‌ها است.

عرفانی بیان داشت: ویروس‌ها، اغلب سرماخوردگی‌ها، آنفولانزا و هر چه بر بدن عارض شود، از جنس پروتئین است، بنابراین در زمان بیماری باید مصرف گوشت را کم کرد، چراکه گوشت مصرفی در این دوران کمکی به بدن نداشته و به تکثیر و افزایش ویروس کمک می‌کند و بیماری طولانی می‌شود.

وی ادامه داد: اما مصرف نخود، آب نخود، سبزیجات، انواع سوپ‌ها بدون گوشت، دمنوش‌ها، پیاز و سیر آب‌پزش به همراه عرق خارخاسک یا عرق پونه و… در بهبود سرماخوردگی تأثیر بسزایی دارد.

این کارشناس طب سنتی یادآور شد: غذاهایی که در دوران بیماری‌های ویروسی مصرف می‌شود هر چقدر ساده‌تر و با فیبر بالاتر باشد کمک بیشتری در بهبود بیماری دارد.

عرفانی بیان داشت: لازم است در زمان بیماری مصرف شیرینی‌ها و چربی‌های مصنوعی را کم کرد.