تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3826981
شناسه : 3826981
تاریخ :
بازدید ۳۵۰میهمان همایش خانه‌های بوم‌گردی ازجاذبه‌های تاریخی فردوس اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس میراث فرهنگی فردوس گفت: در جریان برگزاری همایش ملی خانه‌های بومگردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس میهمانان این رویداد از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم شبنم زاده صبح دوشنبه در حاشیه همایش خانه‌های بوم گردی ایران که دومین روز آن در حال برگزاری است، گفت: تکرار رویدادهای گردشگری مهم‌تر از برگزاری رویداد است تا شاهد تأثیرگذاری مستمر آن باشیم.

وی اظهار کرد: چهارمین رویداد تجربی آموزشی خانه‌های بوم‌گردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس در حال برگزاری است و در این رویداد به دنبال آموزش و اثرگذاری آن هستیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: یکی از اهداف مهم این همایش شناساندن ظرفیت‌های گردشگری فردوس و ارتقای سطح آگاهی و تجربه دست اندرکاران گردشگری شهرستان است که با حضور فعالان این حوزه از سراسر کشور اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: این همایش یک همایش آموزشی بوده و علاوه بر معرفی بناهای تاریخی شهرستان، به معرفی افرادی که به صورت حرفه‌ای در سراسر کشور در این حوزه فعالیت دارند، می‌پردازد.

شبنم‌زاده ادامه داد: افراد شرکت‌کننده در همایش که خود سال‌ها فعال گردشگری بوده‌اند، می‌توانند هر کدام سفیری در استان‌ها و شهرهای خود برای معرفی بناهای تاریخی، فرهنگ و جاذبه‌های شهر فردوس باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فردوس افزود: علاوه بر اینها، افرادی از سراسر کشور به عنوان اساتید در این همایش شرکت کردند که با حضور آنان کارگاه‌های تجربی و تبادل تجربه را برگزار خواهیم کرد.

وی با تاکید بر ایجاد شور و نشاط در بین مردم شهر فردوس از رهگذر این همایش، تصریح کرد: به افرادی که در زنجیره صنعت گردشگری فردوس، فعال هستند این نوید را می‌دهیم که اگر با همبستگی و اتحاد در بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی گردشگری فعالیت کنند، می‌توانیم اتفاقات بهتری را رقم بزنیم.

شبنم‌زاده یادآور شد: در جریان برگزاری اولین روز از همایش ملی خانه‌های بومگردی ایران به میزبانی شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی، میهمانان این رویداد از برخی جاذبه‌های گردشگری فردوس بازدید کردند.

وی افزود: ۳۵۰ میهمان این همایش شامل مدیران خانه‌های بومگردی، راهنمایان و لیدرهای گردشگری و آژانس‌های منتخب از بافت تاریخی محله سردشت بازدید کرده و پس از آن با حضور در مدرسه تاریخی علیاء ضمن بازدید از معماری این میراث با پیشینهٔ آن آشنا شدند.

کاظم زاده خاطرنشان کرد: فعالان حوزه گردشگری همچنین در جریان بازدید از امامزادگان فردوس، با حضور در موزه مردم‌شناسی با آداب و رسوم بومی شهرستان آشنا شدند و مرحله دوم کارگاه تخصصی نقش اقامتگاه‌های بومگردی نیز در یکی از خانه‌های بومگردی شهر اسلامیه برگزار شد.