تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3826979
شناسه : 3826979
تاریخ :
پذیرش ۲۱ مقاله در همایش بین‌المللی «معماری دست کند» در خرم‌آباد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان از پذیرش ۲۱ مقاله در چهارمین همایش بین‌المللی «معماری دست کند» در خرم‌آباد خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری چهارمین همایش بین‌المللی «معماری دست کند» در خرم‌آباد، اظهار داشت: این همایش از ۲۲ تا ۲۴ آبان و با حضور ۷۰ شرکت‌کننده در سطح ملی و بین‌المللی با مقالاتی از پژوهشگران داخلی و پژوهشگرانی از کشورهای فرانسه، ایتالیا و ترکیه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش با محورهای مفاهیم و مبانی نظری، بستر فرهنگی و میراث ناملموس، بستر طبیعی در معماری دست کند، تجارب و حفاظت از معماری دست کند و با شعار «تاب‌آوری در برابر مخاطرات، تغییر اقلیمی و بلایا» در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان با اشاره به حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های تاریخی کشور، پژوهشگران داخلی و خارجی و استاندار لرستان در چهارمین همایش بین‌المللی، بیان داشت: این همایش با همکاری اتاق بازرگانی خرم‌آباد، صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور، دانشگاه هنر، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران، دانشگاه لرستان و ایکوموس ایران برگزار می‌شود.

حسن‌پور، اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه لرستان یکی از قطب‌های معماری دست کند ایران محسوب می‌شود؛ تاکنون پژوهش‌های باستان‌شناسی و میدانی به‌عمل‌آمده که بیش از ۱۰۰ معماری دست کند در استان شناسایی و ۵۰ اثر از آنها مستندنگاری شده است.

وی افزود: در پایان این همایش، کتاب مجموعه‌مقالات منتشر خواهد شد.