تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3826842
شناسه : 3826842
تاریخ :
جذب ۴۲۰میلیارد ریال اعتبارات عمرانی در بهزیستی خراسان‌جنوبی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی از جذب ۴۲۰میلیارد ریال اعتبارت عمرانی در بهزیستی استان خبرداد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسن شرفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان داشت: ۴۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در سال مالی ۱۴۰۲ توسط بهزیستی استان جذب و هزینه شد که نسبت به رقم سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۰۰ درصد رشد داشت.

به گفته وی این اعتبارات برای احداث، تکمیل و تجهیز فضاهای اداری، مجتمع‌های حمایتی، تجهیزات توانبخشی و به صورت ویژه کمک به تکمیل مسکن معلولین و مددجویان به مبلغ ۲۸۷ میلیارد ریال بوده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تأمین مسکن در بحث توانمندسازی معلولین و تمرکز سازمان بهزیستی بر تسهیل این مهم، همچنین ثبت نام و تأیید درخواست هزار و ۱۳۲ نفر از جامعه هدف در طرح مسکن ملی، در اردیبهشت ماه سال جاری توانستیم رقم ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تأمین مسکن معلولین و مددجویان استان، از محل ردیف محرومیت زدایی ملی مصوب کنیم.

شرفی در ادامه گفت: با توجه به زمان محدود جذب اعتبار مذکور تا پایان سال مالی (شهریور ماه ۱۴۰۳)، تلاش مضاعف همکارانم در سطح استان، بر جذب این اعتبارات به نحو احسن، متمرکز شد.

وی متذکر شد: با مساعدت، راهنمایی و همراهی دستگاه‌های نظارتی استان، تلاش شد علاوه بر تسهیل جذب اعتبارات فوق، اعتبارات مصوب استان در ردیف کمک به تأمین مسکن افزایش یابد که در شهریور ماه، رقم ۹۶ میلیارد ریال متمم از محل اعتبارات مذکور به استان اختصاص و در اولین فرصت برای کمک به تأمین مسکن ۵۸۸ نفر از معلولین و مددجویان هزینه شد.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت: از آن جایی که ابلاغ دیر هنگام اعتبارات مذکور و دریافت متمم در ابتدای شهریور ماه، سبب سختی و چالش در جذب این اعتبارات بود، لازم می دانم از همراهی، مساعدت، راهنمایی و حمایت بی دریغ مدیران و کارشناسان دستگاه‌های نظارتی استان کمال تشکر را داشته باشم.

لازم به ذکر است که اعتبارات مذکور معادل ۴۰ درصد اعتبارات سه ساله بهزیستی استان در حوزه کمک به تأمین مسکن معلولین و مددجویان بود و استان‌های بسیار محدودی موفق به رفع این چالش و جذب ردیف اعتباری مورد نظر برای موضوع تأمین مسکن معلولین و مددجویان شدند.