تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3826592
شناسه : 3826592
تاریخ :
مشخصات فنی و تیپ بندی پیکاپ کره ای جدید بازار ایران+کاتالوگ اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت خودروسازی ایلیا قرار است به زودی پیکاپ موسو گرند-خان را به بازار ایران عرضه کند. این پیکاپ با مشخصات فنی مشابه قرار است دو تیپ Sahara و Signature به بازار عرضه شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، هر دو تیپ موسو گرند-خان به پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با حداکثر توان 225 اسب بخار و حداکثر گشتاور 350 نیوتون متر مجهز است که این گشتاور از دور موتور 1500 تا 4500 به دست می آید. این پیکاپ به سیستم 4 چرخ محرک مجهز شده و گیربکس آن از نوع 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین ژاپن است. ظرفیت مخزن سوخت موسو گرند-خان به 70 لیتر می رسد و مصرف سوخت ترکیبی این پیکاپ با وزن خالص بیش از 2 تن به 11.6 لیتر در صد کیلومتر می رسد. سیستم تعلیق موسو گرند-خان در هر دو تیپ از نوع دوبل جناغی در جلو و 5 اتصالی در عقب است که سیستمی فراتذر از پیکاپ های سنتی و مشابه شاسی بلند های شاسی مستقل را به نمایش می گذارد. فاصله بین دو محور این پیکاپ با طول 5.4 متر به 3210 میلیمتر می رسد.

 

تیپ پایه این خودرو SAHARA نام دارد که بسیاری از آپشن های آن با تیپ Signature مشترک است. آپشن های مشترک بین تیپ Sahara  و سیگنیچر شامل مواردی همچون ABS،EBD،HAC،HSA،ESS،کروز کنترل، جلوپنجره کرومی، قفل دیفرانسیل عقب، روف رک، گل پخش کن جلو و عقب، ورود و استارت بدون کلید، آینه وسط الکتروکرومیک، سنسور جلو و عقب، نمایشگر 12.3 اینچی با 6 بلندگو، فرمان برقی حساس به سرعت، پوشش چرمی فرمان، زاپاس فول سایز، سنسور نور و باران و سانروف برقی می شود. در مقابل تیپ فولتر Signature علاوه بر این موارد آپشن هایی نظیر رادار هشدار نقاط کور BSD، هشدار حرکت بین خطوط LCW، هشدار عبور ترافیک از عقب خودرو RCTW، هشدار خروج امن سرنشینان SEW، دوربین 360 درجه (در SAHRA فقط دوربین عقب)، نورپردازی داخلی به چشم می خورد. موسو گرند-خان در تیپ سیگنیچر همچنین رینگ های 20 اینچی دارد در حالی که سایز رینگ در تیپ SAHRA هجده اینچ اعلام شده است.

همچنین نمایشگر پشت فرمان در تیپ Signature همانند نمایشگر میانی این خودرو 12.3 اینچی است در حالی که در تیپ SAHRA این نمایشگر 3.4 اینچی از نوع TFT است. صندلی ها در هر دو تیپ تنظیم برقی 8 جهته برای راننده و 6 جهته برای شاگرد دارند و صندلی های جلو و عقب گرم کن و صندلی های جلو، سیستم سرد کن نیز دارند. جنس صندلی ها در تیپ SAHRA از نوع پلی اورتان و در تیپ سیگنیچر از نوع چرم طبیعی است. همچنین از دیگر تفاوت های این دو تیپ می توان به چراغ های جلوی زنون در تیپ Signature در مقابل چراغ های هالوژن تیپ SAHRA و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه تیپ Signature در مقابل تهویه اتوماتیک تک کاناله تیپ SAHRA اشاره کرد. همچنین تیپ SAHRA تنها دو کیسه هوای جلو دارد در حالی که تعداد کیسه های هوا در تیپ فول این خودرو به 6 عدد ( جلو، جانبی و پرده ای) می رسد.

 

خودروسازی ایلیا هم اکنون شرایط فروش 120روزه این خودرو در دو تیپ SAHRA و Signature را منتشر کرده است. براساس این شرایط فروش، نسخه SAHRA با موعد تحویل 120 روز کاری 2.690 میلیارد تومان قیمت دارد و نسخه Signature با قیمت 3.190 میلیارد تومان عرضه می شود. فروش این خودرو تا دهم آبان ماه ادامه خواهد داشت.