تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3821321
شناسه : 3821321
تاریخ :
شهرداری اهواز ماه گذشته برای پرداخت حقوق با چالش مواجه شد اقتصاد ایران: اهواز - رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: ماه گذشته برای پرداخت حقوق در شهرداری اهواز دچار چالش بودیم که امیدواریم در آبان ماه کمتر و کمتر شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی مطیعی پیش از ظهر امروز دوشنبه در یکصد و شصتمین جلسه صحن شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز با اینکه روز گذشته خبر انتخاب سیدمحمدرضا موالی زاده به عنوان استاندار خوزستان تیتر یک رسانه‌های استان و کشور بود، اظهار کرد: وی یک شخصیت علمی با یک رزومه روشن است که به عنوان استاندار منصوب شد و فکر می‌کنم بسیاری از شهروندان از انتصاب وی خوشحال بودند، امیدواریم که وی منشأ خیر، توسعه و آبادانی به معنای مطلوب برای خوزستان باشند.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز با اعلام اینکه چند تذکر خواهم داد، عنوان کرد: تذکر اول بنده این است که یکی از دغدغه‌های شورای ششم از بدو تشکیل مد نظر داشته انضباط اداری و مالی بوده است، در این خصوص به شدت تشخیص دادیم چالش وجود دارد و اینها باید مرتفع شوند، متأسفانه با فراز و فرود بسیاری به سمت حل این چالش گام برداشتیم و امروز بسیار اشکال را مترتب و وارد می‌دانیم.

مطیعی ادامه داد: در جلسه امروز و آینده با آن مواجه بوده و خواهیم پرداخت. به طور مثال در مساله قراردادها و لوایح قراردادها که به شورا ارسال می‌شود، قراردادهای فضاهای سبز، تأسیسات و ابنیه که در سال گذشته، سال جاری و شرایط فعلی چه مبلغی بوده یک بحث است، در قراردادهای جدید به چه صورت درآمده شکل دیگر است که ما را دچار تعجب و تأمل کرده است.

وی گفت: علاوه بر قراردادهای فضاهای سبز با لوایح تأسیسات مواجه شدیم که شورا به این مساله ورود کرده، جلسات متعدد و پر تکراری از طریق هیأت رئیسه و کمیسیون خدمات شهری مد نظر قرار داده که در حال برگزاری است.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز اظهار کرد: به نظر بنده یکی از موارد انضباط این بوده که مطلوب است قبل از رسیدن به منصه عمل به اطلاع شورا رسانده شود و سپس بعد از بحث و تبادل نظر شورای شهری مجموعه مربوطه آن را مورد عمل قرار دهد.

مطیعی اضافه کرد: همچنین در خصوص نیروی انسانی چالش داشته‌ایم که نامه‌های متعددی برای اضافه کردن به مجموعه نیروهای انسانی به دست شورا می‌رسد، این مساله مطالبه جدی است و ان شاء الله در ۱۰ روز آینده هیأت رئیسه مجموعه شورا به این موضوع ورود خواهد کرد تا بتوانیم آن را به یک سرانجامی برسانیم.

وی با اشاره به مساله پرداخت حقوق گفت: ماه گذشته دچار چالش بودیم که ان‌شاءالله در آبان ماه کمتر و کمتر شود.

مطیعی، مساله دیگر را دفع آب‌های سطحی خواند و گفت: گرفتار شدن شهر و شهروندان برای رفت و آمد آن هم در ماه‌های پاییز که دانش آموزان به مدرسه می‌روند، این دغدغه را مطرح می‌کنیم زیرا نازیبا بودن آب گرفتگی‌ها پُرتکرار بوده لذا باید حتماً مدیریت شده و در جهت حل آن اقدام شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز، در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تمام نقاط چالشی احصا و در جهت رفع آنها اقدام شده است، بسط ید وجود داشته، اعتبارات مناسب از سوی شورا تصویب شده و در این موضوع مجموعه شورا هیچ قصوری را به دلیل شأن نظارتی نمی‌پذیرید و حتماً پای کار این مساله خواهد بود.

وی اظهار کرد: یکی از شئون مهمی که قانون گذار برای شورای شهر در نظر گرفته، نظارت است. برای این نظارت حتماً تماس‌های لحظه‌ای لازم است که مجموعه شورا به شدت گله مند از عدم پاسخگویی تلفنی برخی از مدیران هستند که اکثر این تماس‌ها برای رفع مشکل شهروندان، همچنین بحث‌های نظارتی است، لذا تحت هیچ شرایطی زیبنده نیست مدیری تلفن را پاسخ ندهد که این قابل اغماض نیست و راهکاری برای آن اندیشیده شود.

رئیس شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز تصریح کرد: در اجلاس رؤسای شوراهای مراکز استان‌ها به پرداخت حق آلایندگی پرداختیم که پس از کش و قوس‌های فراوان موفق شدیم لیست مجموعه‌ها و شرکت‌های آلاینده را از محیط زیست اخذ کنیم و از اداره مالیاتی استان خواهش داریم برای به هنگام پرداختن حق آلایندگی اجازه چالش بیش از پیش را به مجموعه شهری، خاصتا پروژه‌های عمرانی و سپس پرسنل زحمتکش شهرداری اهواز را ندهند بنابراین خواهش داریم در این زمینه هرچه سریع‌تر به اقدامات عملی دست بزنند، در روزهای آینده خدمت مسئولین آنها در شورا خواهیم بود.