تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3821279
شناسه : 3821279
تاریخ :
جمعیت جوان و سرمایه انسانی مهمترین ارکان توسعه کشور هستند اقتصاد ایران: رودسر- یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمعیت جوان و سرمایه انسانی مهمترین ارکان توسعه کشور هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی شفیعی ظهر دوشنبه در نخستین همایش تخصصی ویژه خانواده و اولیای دانش آموزان در سالن شهدای کلاچای اظهار کرد: جمعیت جوان و سرمایه انسانی به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان مؤثر بر توسعه هر کشور از اهمیت خاصی برخوردار است که بستر خلاقیت و پویایی در ابعاد مختلف توسعه اقتصادی و اجتماعی را برای آن کشور فراهم می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسئله خانواده، فرزند آوری و تربیت فرزند گفت: در حوزه فرزند آوری یکی از چالش‌های بزرگ که با آن مواجه هستیم اقتصاد است که در صورت حل مسئله اقتصادی مردم به فرزند آوری روی می‌آوردند.

وی اضافه کرد: اقتصاد و معیشت یک عامل مهم و یکی از متغیرهای تأثیر گذار در ازدواج کاهش فرزند آوری است که امیدواریم موانع فرزند آوری در کشور رفع شود.

حجت‌الاسلام شفیعی با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها گام مهم و اساسی در راستای رشد و تعالی نظام خانواده و اهمیت فرزند آوری را به دنبال خواهد داشت، گفت: خانواده به عنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی در این زمینه نقش پر رنگی دارد ضمن اینکه دستگاه‌های حاکمیتی باید تلاش کنند سیاست‌های تشویقی و ترغیبی در راستای فرزند آوری در جامعه فراهم کنند.

مدرس حوزه و دانشگاه بر لزوم اهمیت و جایگاه خانواده تاکید کرد و ادامه داد: حضور اولیا خانواده و مدرسه در این همایش بیانگر این است که خانواده نسبت به موضوع تربیت فرزند و فرزندان آوری این مقوله را با حساسیت بیشتری دنبال می‌کنند.

حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: عواقب و آثار سو تک فرزندی در آینده جامعه به درستی تبیین نشده و بسیاری از خانواده‌ها نسبت به تبعات آن از جمله چالش‌های عاطفی فرزندانشان واقف نیستند.

وی با تاکید بر اینکه گیلان اولین استان پیر کشور است که در تله باروری افتاده است، گفت: که برای جلوگیری از چالش پیری باید تلاش کرد.

تاکید بر نقش مهم خانواده در تربیت فرزندان

«حجت الاسلام مرتضی رضازاده» امام جمعه کلاچای نیز در این همایش بر ضرورت نقش و جایگاه خانواده در تربیت فرزند تاکید و ادامه داد: این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا زاده نقش و جایگاه اولیا خانواده را در برپایی این نشست ستود و آن را نشان از تعهد و مسئولیت پذیری آنان در تعهد خانواده ذکر کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم که برگزاری این همایش‌ها بتواند گام مهمی در اعتلای نظام خانواده باشد که طبعاً به رشد و تعالی خانواده منجر خواهد شد.