تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3821165
شناسه : 3821165
تاریخ :
ظرفیت بالای کمیته امداد در حوزه گفتمان سازی فرهنگ انفاق و احسان اقتصاد ایران: زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: کمیته امداد در حوزه گفتمان سازی فرهنگ انفاق و احسان ظرفیت بالایی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی در دیدار با مدیرکل و کارکنان کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: صدقه دادن بخشی از ایمان است. وی با اشاره به اینکه در همه مواردی که بحث نماز مطرح است به موضوع پرداخت زکات و انفاق نیز تاکید شده است، اضافه کرد: انفاق از علائم ایمان است و مال و ثروت، قرب به خدا ایجاد نمی‌کند، بلکه انفاق و احسان است که انسان را به خدا نزدیک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به عملکرد مثبت کمیته امداد پس از تأسیس آن اشاره کرد و گفت: البته در این سالیان بحث امدادرسانی بیشتر بولد شده است؛ اما قطعاً این مجموعه در حوزه انفاق و گفتمان‌‎سازی آن هم نقش بسزایی دارد.

حسینی با اشاره به اینکه تهیه و تولید کارهای رسانه‌ای در قالب کلیپ و شفاف سازی اقدامات این نهاد در اعتماد افزایی مردم نقش بسزایی داشته است، اضافه کرد: بنده معتقدم این اقدامات باید ادامه دار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به گفتمان سازی در حوزه انفاق صحیح نیز تاکید کرد و گفت: اگر این اتفاق درست تبیین نشود؛ سایر مسائل نیز تحت‌الشعاع قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه در حوزه امدادرسانی کمیته امداد تنها ارگان فعال نیست و سایر مؤسسات خیریه و بهزیستی نیز فعالیت دارند، اضافه کرد: اگر در این بخش تعامل و همکاری نباشد امورات نتیجه خاصی نخواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در حال حاضر ۲۹ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان هستند.

روح الله صالحی مهمترین راهبرد این نهاد در حمایت از جامعه هدف را توانمندسازی اعلام کرد و افزود: این راهبرد بر مبنای سه اصل مهم خدمت اثرگذار، ارائه خدمات فکری و فرهنگی و اشتغالزایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای یک هزار طرح اشتغالزایی در سال جاری اضافه کرد: در این راستا به بحث مهارت افزایی نیز توجه ویژه‌ای شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به برنامه‌ریزی این نهاد برای توانمندسازی یک هزار و ۶۰۰ خانوار مددجو در سال جاری گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های کمیته امداد در سال جاری است.