تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3821159
شناسه : 3821159
تاریخ :
طرز تهیه قهوه ساده اقتصاد ایران: این چند روش دم کردن قهوه که در ادامه خواهید خواند، بسیار راحت هستند، به لوازم زیادی نیاز ندارند و باعث شلوغی اطراف شما نمیشود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

زمان بیرون رفتن جهت نوشیدن یک قهوه خوشمزه را ندارید؟ طرز تهیه قهوه ساده در خانه بسیار آسان است!
اول از همه باید روش دم کردن را انتخاب کنید، اما کدام یک برای شما بهترین است و مناسب با سلیقه شماست؟

طرز تهیه قهوه ساده زمانی که از خانه کار می کنید، راهی عالی برای سرحال شدن مجدد است. این چند روش دم کردن قهوه که در ادامه خواهید خواند، بسیار راحت هستند، به لوازم زیادی نیاز ندارند و باعث شلوغی اطراف شما نمیشود.

ما انتخاب های شما را به چند روش محبوب دم کردن خانگی محدود کرده ایم..

طرز تهیه قهوه ساده به چند روش متداول

طرز تهیه قهوه ساده به چند روش متداول

1. V60

یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای تهیه قهوه ساده به پیشنهاد وال کافی، V60 است. برای این کار تنها به دانه‌های قهوه آسیاب شده، کاغذ فیلتر و یک فنجان یا قهوه جوش نیاز دارید.

کافی است آب داغ را روی دانه‌های قهوه آسیاب شده در کاغذ فیلتر بریزید و قهوه دم‌کشیده به آرامی در فنجان یا قهوه‌جوشی که زیر آن قرار دارد، بریزد.

برای طعم بهتر، از دانه‌های قهوه با آسیاب متوسط تا درشت استفاده کنید و بگذارید بین ۱ تا ۳ دقیقه دم بکشد.

2. دستگاه اسپرسو

دستگاه‌های اسپرسو سال‌هاست که وجود دارند. این دستگاه‌ها با فشار دادن آب نزدیک به جوش از طریق دانه‌های قهوه آسیاب شده، قهوه‌ای غلیظ در چند ثانیه تهیه می‌کنند.

اسپرسو امروزه بسیار طرفدار دارد و جزء اصلی بسیاری از نوشیدنی‌های قهوه هستند.

طرز تهیه قهوه با فرنچ پرس

3. فرنچ پرس

فرنچ پرس که در سال ۱۹۲۹ اختراع شد، به‌عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تهیه قهوه‌ ساده و با کیفیت شناخته می‌شود.

این ابزار شامل یک ظرف شیشه‌ای و یک فیلتر فلزی است که با یک پیستون کار می‌کند. دانه‌های قهوه آسیاب شده (آسیاب درشت توصیه می‌شود) را به ظرف اضافه کرده و آب داغ را بریزید و بگذارید خیس بخورد.

پس از حدود ۴ دقیقه، وقتی آب تمام طعم و کافئین قهوه را جذب کرد، فقط کافی است پیستون را فشار دهید و تفاله‌ها را از قهوه جدا کنید.

برای بهترین نتیجه در فرنچ پرس، مطمئن شوید که دمای آب درست باشد؛ اگر آب خیلی داغ باشد، قهوه طعم سوختگی می‌گیرد و اگر خیلی سرد باشد، طعم خوبی نخواهد داشت.

4. موکاپات

موکاپات برای اولین بار در سال ۱۹۳۳ معرفی شد و با استفاده از بخار آب جوش در قسمت پایینی، قهوه را در قسمت میانی دم می‌کنند. قهوه دم‌کشیده در قسمت بالایی آماده‌ی سرو است.

در طرز تهیه قهوه ساده، این روش دم‌آوری، قهوه‌ای غلیظ و شبیه به اسپرسو ایجاد می‌کند که ممکن است کمی تلخ باشد. موکاپات گزینه‌ی مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند قهوه‌ای غلیظ تهیه کنند بدون اینکه نیاز به تعویض کاغذ فیلتر داشته باشند.

در نهایت، با توجه به تنوع روش‌های دم‌آوری و انواع نوشیدنی‌ها، انتخاب بهترین گزینه طرز تهیه قهوه ساده می‌تواند کمی دشوار باشد. 

وال کافی، تجربه شیرین یک فنجان قهوه :)