تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3821151
شناسه : 3821151
تاریخ :
طبق قانون برنامه هفتم شیر باید در مدارس توزیع شود اقتصاد ایران: معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تربیت مراقبان بهداشت در ۱۷ دانشگاه علوم پزشکی گفت: طبق برنامه هفتم توسعه، شیر باید در مدارس توزیع شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، صادق ستاری‌فرد در مراسم ارتقای سواد سلامت با محوریت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر گفت: از سال 1373، وزارت بهداشت مکلف شد مراقبین بهداشت مدارس را تربیت کند. این قانون اجرا نشد، اما در دولت گذشته وزارت بهداشت همکاری خوبی داشت و امسال برای سومین سال است که مراقبین بهداشت در 17 دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: نرخ یک مراقب بهداشت به ازای 750 دانش‌آموز به 480 اصلاح شد؛ زیرا سلامت دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و توانمندسازی مراقبان بهداشت برای 7 هزار مراقب بهداشت مدارس مدنظر است و این افراد مشمول قانون آموزش جامعه پزشکی شده‌اند.

ستاری‌فرد بیان کرد: بهداشت محیط مدارس مدنظر است و پس از سال‌ها، ردیف بهداشت و سلامت دانش‌آموزی در بودجه 1403 در نظر گرفته شد. همچنین، در قانون برنامه هفتم موضوع شیر دانش‌آموزی مورد اشاره قرار گرفته است و امیدوارم سازمان برنامه، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه کمک کنند.

انتهای پیام/