تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3821131
شناسه : 3821131
تاریخ :
سامانه «تاد» در اسرائیل مستقر شد اقتصاد ایران: وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که سامانه ضدموشکی «تاد» هم‌اکنون در اسرائیل مستقر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا می‌گوید که سامانه ضد موشکی پیشرفته «تاد» که واشنگتن پیشتر با انتقال آن به اراضی اشغالی موافقت کرده بود، هم‌اکنون مستقر و آماده است.

آستین پیش از ورود به اوکراین، در گفتگو با خبرنگاران بدون اشاره به اینکه آیا این سامانه عملیاتی نیز شده است، گفت: سامانه «تاد» مستقر شده است. قادریم خیلی زود آن را راه‌اندازی کنیم و همگام با انتظارات‌مان حرکت می‌کنیم.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر گفته بود که این سامانه به همراه حدود یکصد نیرو با هدف آنچه دفاع از اسرائیل خوانده شده، به اراضی اشغالی انتقال خواهد یافت.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته مدعی شد که از زمان و نحوه حمله تلافی‌جویانه رژیم صهیونیستی علیه ایران در پاسخ به عملیات «وعده صادق ۲»، مطلع است.

آستین درباره این مساله مدعی شد: گفتن اینکه حمله (اسرائیل) دقیقاً چطور خواهد بود، دشوار است. در نهایت، تصمیم با اسرائیلی‌هاست. اینکه آیا اسرائیلی‌ها معتقدند که این (حمله احتمالی) متناسب است و اینکه ایرانی‌ها چه برداشتی از آن دارند، ممکن است دو موضوع متفاوت باشد.

وی مدعی شد: قصد داریم هرآنچه از دست‌مان برمی‌آید را انجام دهیم تا تنش‌ها را تعدیل کنیم و امیدواریم طرفین را به سمت آغاز تنش‌زدایی سوق دهیم. باید ببینیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

اظهارات آستین و بایدن در حالی مطرح شده است که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشتر در گفتگو با شبکه ترکیه‌ای ان‌تی‌وی درباره احتمال حمله اسرائیل علیه ایران با اشاره به اینکه «بانک اهداف، مشخص است» تأکید کرد که «هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ما است. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. پاسخ لازم به هر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر حمله مشابه داده خواهد شد. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد.»