تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3821092
شناسه : 3821092
تاریخ :
تعویض خطوط لوله دریایی در خلیج فارس ضروری است اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برای جلوگیری از نشت نفت از خطوط زیردریایی و آلودگی محیط‌زیست، تعویض خطوط لوله دریایی در خلیج فارس ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح دوشنبه در نشست بررسی وضعیت آلودگی نفتی آب‌های ساحلی غرب جزیره خارگ اظهار کرد: آلودگی‌های ناشی از خط لوله ۲۶ اینچ میدان ابوذر و وضعیت زیست محیطی خلیج‌فارس و آب‌های ساحلی جزیره خارگ نگران کننده است.

وی اضافه کرد: حوادث خطوط لوله بیشترین پتانسیل آلودگی را در آب و خاک داشته و بیشترین مخاطرات محیط زیستی و ضرر را در کشور می‌توانند به وجود آورند و در چند سال گذشته در بخش خطوط لوله مشکلات و حوادث بسیاری اتفاق افتاده و لازم است شرکت متولی در نوسازی و تعویض خط لوله تسریع کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با اقدامات انجام شده و بکارگیری شناور دریاپاک اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و دو شناور پاکسازی و امحاء آلودگی نفتی، از انتشار آلودگی تا حدودی جلوگیری شده ولی نیاز است دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از نشت مجدد نفت اقدامات لازم را انجام دهند.

لزوم پاکسازی سریع و به موقع آلودگی‌ها

وی با اشاره به این‌که نشت نفت به دریا منجر به آسیب جدی و غیرقابل برگشت به زیستگاه‌های حساس آبزیان و سواحل می‌شود، لزوم اقدامات کنترلی و پاکسازی سریع و به موقع این آلودگی و تعیین تکلیف و تسریع در آغاز طرح تعویض خط لوله دریایی میدان نفتی ابوذر به خارگ را ضروری دانست.

مرادزاده خاطرنشان کرد: بررسی مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی این پروژه نیز توسط سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفته است.