تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3821086
شناسه : 3821086
تاریخ :
وضع فرسودگی برخی بیمارستان‌های تهران/تعطیلی بخش بستری لولاگر اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران وضعیت فرسودگی بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه و فرآیند بازسازی و نوسازی آن‌ها را تشریح کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نادر توکلی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های شاخص و پیشرو در سطح کشور در حوزه‌های خدماتی، آموزشی، پژوهشی، بین‌المللی‌سازی، و ارتقای علمی فعالیت می‌کند و به‌طور مستمر در مرزهای دانش حرکت دارد. سال گذشته، برنامه راهبردی دانشگاه تدوین شده و اهداف این برنامه در دوره جدید نیز پیگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با توجه به حضور دکتر پزشکیان به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته حوزه سلامت در رأس دولت، موضوع عدالت‌محوری، توجه به مناطق کم‌برخوردار، تأمین منابع و نیروی انسانی، و اجرای طرح پزشکی خانواده از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از 1100 عضو هیئت علمی دارد و منابع انسانی و دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع مختلف از سرمایه‌های ارزشمند دانشگاه محسوب می‌شوند و باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره وضعیت فرسودگی و بازسازی بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بیان کرد: توسعه بیمارستان‌ها و فضاهای درمانی در دستور کار قرار دارد. تعدادی از بیمارستان‌های تهران هشدار فرسودگی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: یکی از شاخص‌ترین بیمارستان‌هایی که تحت بازسازی قرار گرفته، بیمارستان حضرت رسول اکرم (ص) است که این روند در دوره قبلی پیگیری شد و با کمک خیرین توانستیم بخشی از این بیمارستان را که در شرایط بحرانی قرار داشت از بحران خارج کنیم. همچنین بخش بستری بیمارستان لولاگر به دلیل فرسودگی تعطیل شده و به دنبال جایگزینی برای آن هستیم. در حال حاضر، فقط کلینیک‌های سرپایی در این بیمارستان فعال‌اند. بیمارستان فیروزآبادی جایگزین شده و ساختمان جدید بیمارستان شهدای هفتم تیر نیز در حال ساخت است. بیمارستان شهدای یافت‌آباد نیز دچار فرسودگی است و بیمارستان اکبرآبادی که یکی از فعال‌ترین مراکز تولد نوزادان است، بخش کلینیکش بازسازی شده اما ساختمان آن نیاز به نوسازی دارد. به‌دلیل فرسودگی بیمارستان‌ها، بیمارستان باب‌الحوائج به‌عنوان جایگزین بیمارستان سوانح سوختگی شهید مطهری در نظر گرفته شده است. همچنین ساختمان جدید بیمارستان فیروزگر توسعه یافته و به بهره‌برداری رسیده است. بازسازی و نوسازی بیمارستان‌ها اولویت اصلی ما است.

توکلی افزود: در شهرستان‌های اطراف تهران، بیمارستان‌های ملارد، شهر قدس و شهریار به‌تازگی ساخته شده‌اند و برای بیمارستان امام سجاد در شهریار طرح توسعه داریم. بیمارستان امام حسین در شهرستان بهارستان نیز نیاز به بازسازی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در پاسخ به پرسش دیگری درباره فعالیت دانشگاه در حوزه بین‌الملل گفت: تعداد زیادی از دانشجویان عرب‌زبان در دانشگاه ما تحصیل می‌کنند و با همکاری نهاد نمایندگی رهبری، برنامه‌های فرهنگی متناسب با فرهنگ و شرایط آن‌ها برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌ای داریم تا در زمینه تجهیز و ساخت خوابگاه برای این دانشجویان خارجی تمرکز کنیم.

در حال تکمیل...