تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3821067
شناسه : 3821067
تاریخ :
آزمون مهم وزارت ورزش برای برگزاری به‌موقع انتخابات اقتصاد ایران: چند فدراسیون‌ هستند که یا با سرپرست اداره شده یا دوره حضور رئیس فعلی تا چند ماه دیگر به پایان می‌رسد و همین مسئله لزوم برگزاری انتخابات را دوچندان می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، یکی از مسائلی که وزارت ورزش و جوانان همواره با آن مواجه می‌شود، انتخابات فدراسیون‌های ورزشی است، فدراسیون‌هایی که هر چهار سال یکبار باید رئیس خود را با برگزاری انتخابات بشناسند.

این روند البته همیشه بر این منوال نیست و به دفعات مشاهده شده که فدراسیون‌های مختلف دوران بعضاً طولانی با سرپرست اداره شده‌اند. نمونه این شرایط همان چیزی است که این روزها در فدراسیون شطرنج می‌بینیم. این فدراسیون از خرداد 1402 که حسن تامینی از ریاست استعفا داد، بیش از 500 روز است که با سرپرست اداره می‌شود و هنوز هم خبری از برگزاری انتخاباتش نیست.

وزارت ورزش باید تا پایان سال جاری تکلیف حداقل 8 فدراسیون را مشخص کند؛ اینکه انتخابات‌شان سر موعد برگزار شد یا موضوع دیگری رقم بخورد.

شطرنج، بولینگ و بیلیارد، ورزش‌های دانشگاهی و ورزش‌های روستایی عشایری، چهار فدراسیونی هستند که در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند. همچنین باید به فدراسیون‌های اسکی، پزشکی ورزشی، بدنسازی و نجات غریق اشاره کنیم که دوره چهار ساله ریاست هر کدام از آنها در دی و بهمن امسال به پایان می‌رسد. از این چهار فدراسیون، اسکی، پزشکی ورزشی و بدنسازی کار ثبت‌نام از نامزدهای ریاست را انجام داده‌اند و منتظر طی شدن مراحل اداری هستند اما شنیده شده در برخی موارد با وجود سپری شدن زمان‌ قانونی، کارها به خوبی پیش نمی‌رود و همین موضوع نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. اگر بنا شد کار به هر دلیلی دچار وقفه و مشکل شود، آن وقت شرایط نگران کننده پیش خواهد رفت و این انتظار می‌رود که بخش‌های مختلف در وزارت ورزش در این زمینه وظایف محوله را به خوبی انجام دهند.

فرصت کافی تا پایان سال جاری برای مشخص شدن زمان برگزاری انتخابات هر کدام از این فدراسیون‌ها وجود دارد؛ البته به شرط آنکه کار ثبت‌نام‌ها، تأیید صلاحیت‌ها و سایر امور  به موقع انجام شود تا این 8 فدراسیون به جمع فدراسیون‌هایی بپیوندند که سال 1403 را با حضور رئیس به پایان می‌رسانند.

انتهای پیام/