تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3821053
شناسه : 3821053
تاریخ :
اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در دولت چهاردهم برگزار شد اقتصاد ایران: معاون سیاسی وزارت کشور گفت: اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را در دولت چهاردهم برگزار کردیم و مجلس نیز نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون احزاب انتخاب کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند معاون سیاسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران پس از نشست کمیسیون ماده ۱۰ احزاب کشور، ضمن تشریح موارد مهم مطرح شده در این نشست، گفت: اولین جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را در دولت چهاردهم برگزار کردیم. مجلس نمایندگان خود را برای عضویت در کمیسیون احزاب انتخاب کرده است.

وی افزود: در اولین جلسه بحث‌های هم‌افزایی و تقویت وفاق ملی بر اساس شعار دولت به طور مفصل مطرح شد و هم نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هم نمایندگان قوه قضائیه همچنین وزارت کشور و نمایندگان احزاب بر روی رعایت اصول وفاق ملی و تقویت مشارکت نهادهای مدنی کشور تاکید داشتند.

معاون سیاسی وزارت کشور همچنین بیان کرد: همه احزاب با توجه به شعار سال که مقام معظم رهبری که به حضور پررنگ مردم و مشارکت آنها تاکید داشتند، و مشارکت مردم در اداره کشور پررنگ شود، توجه داشتند که احزاب می‌توانند در این حوزه مؤثر باشند.

زینی‌وند گفت: مقرر شد بر اساس چارچوب‌های قانونی مبتنی بر شعار وفاق ملی، هم افزایی بیشتر و همگرایی بیشتر برای ایجاد زمینه فعالیت احزاب را فراهم کنیم. همه اعضای کمیسیون تاکید داشتند که احزاب و گروه‌های سیاسی، همه بر روی بحث حمایت جدی از جبهه مقاومت و تقویت بنیه دفاعی و توان ایران که در اوج خود است تاکید کنند.

وی اظهار کرد: در این جلسه تاکید شد همه احزاب از ظرفیت‌های نظام جمهوری اسلامی در رابطه با دفاع از تمامیت ارضی، از امنیت منطقه و جبهه پرافتخار مقاومت، مطابق سیاست‌های اصولی نظام، مورد تاکید همه احزاب قرار بگیرد اما بتوانیم با حضور مجمعی از احزاب کشور این سیاست‌ها را تبیین کنیم و همچنین هم نظری که در بین احزاب وجود دارد، تقویت شود.