تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3821052
شناسه : 3821052
تاریخ :
دستور رئیس جمهور برای پیگیری مشکل داوطلبان کنکور ارشد و دکتری اقتصاد ایران: سخنگوی دولت از دستور رئیس‌جمهور برای پیگیری مشکل داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد و دکتری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه مهاجرانی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در پاسخ به کاربری که خواستار «رفع محرومیت از آزمون ارشد و دکتری» شده بود، اظهار کرد: در مورد مشکل به وجود آمده برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و دکتری، رئیس محترم جمهوری آقای دکتر پزشکیان دستور پیگیری داده‌اند.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه آموزش رایگان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ و آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه در دانشگاه یا موسسه قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت‌نام نکرده باشند، اجازه شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴ را ندارند. این داوطلبان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۵ و بعد از آن، باید تا پایان زمان ثبت‌نام آزمون، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند.

پور عباس، رئیس سازمان ملی سنجش پیش از این درباره پذیرفته‌شدگان دوره‌های روزانه در سال ۱۴۰۲ و قبل از آنکه در حال تحصیل هستند، گفت: این دسته از متقاضیان برای شرکت مجدد در آزمون سال ۱۴۰۴، باید تا پایان زمان ثبت‌نام آزمون سال ۱۴۰۴، از دانشگاه یا موسسه قبولی انصراف قطعی دهند و پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

وی افزود: پذیرفته‌شدگان دوره‌های غیر روزانه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ و همچنین دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره‌های غیر روزانه کارشناسی ارشد به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای برادران مانند سال‌های گذشته می‌توانند بدون انصراف از تحصیل و در صورت داشتن سایر شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنما، در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۴ ثبت‌نام و شرکت کنند. این دسته از متقاضیان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی در رشته جدید، قبولی قبلی آنان لغو خواهد شد و باید فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند.

سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور خاطرنشان کرد: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۴ در روزهای دوم و سوم اسفند ماه سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، موضوع محرومیت از شرکت در آزمون در صورت قبولی در دوره‌های روزانه آزمون‌های قبلی اگرچه خبر جدیدی نیست اما در روزهای اخیر با اعتراض بسیاری از داوطلبان مواجه شده است.