تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3821039
شناسه : 3821039
تاریخ :
چین میدان مغناطیسی ۸۰۰ هزار قدرتمندتر از زمین ایجاد می‌کند اقتصاد ایران: محققان چینی قدرتمندترین آهنربای مقاومتی جهان را ابداع کرده اند که میدان مغناطیسی ثابتی معادل ۴۲.۰۲ تسلا تولید می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این میدان مغناطیسی ۸۰۰ هزار بار قدرتمندتر از میدان مغناطیسی زمین است.

آهنرباهای مقاومتی از سیم پیچ های فلزی ساخته می شوند و به طور معمول در واحدهای تحقیقاتی سراسر جهان به کار می روند. این دستاورد نیز به «آزمایشگاه میدان مغناطیسی بالا» از آکادمی علوم چین تعلق دارد که در سال ۲۰۲۲ میلادی نیز قدرتمندترین آهنربای هیبریدی جهان با قدرت ۴۵.۲۲ تسلا را ابداع کرد.

طبق گفته این موسسه محققان و مهندسان پس از حدود ۴ سال پژوهش ساختار آهنربا را ارتقا دادند و فرایند ساخت آن را بهینه کردند تا به میدان مغناطیسی ثابت ۴۲.۰۲ تسلا دست یابند. چنین میدانی رکورد پیشین را که در سال ۲۰۱۷ میلادی و توسط «آزمایشگاه ملی میدان مغناطیس بالا آمریکا» با قدرت ۴۱.۴ تسلا ثبت شده بود را شکسته است.

یکی از فیزیکدانان «آزمایشگاه میدان مغناطیسی بالا درسدن» در آلمان، آهنربای خارق العاده چین زمینه را برای توسعه آهنرباهای معتبر با ایجاد میدان های مغناطیسی قدرتمندتر فراهم می کند.

آهنرباهایی با میدان مغناطیسی بالا برای بررسی ویژگی های مخفی مواد پیشرفته مانند ابررساناها لازم هستند.