تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3821014
شناسه : 3821014
تاریخ :
«نه» مردم مولداوی به همه‌پرسی پیوستن به اتحادیه اروپا اقتصاد ایران: نتایج اولیه شمارش آرای همه‌پرسی پیوستن به اتحادیه اروپا در مولداوی نشان می‌دهد که مردم این کشور تمایلی به پیوستن به این اتحادیه را ندارند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، کمیسیون مرکزی انتخابات مولداوی اعلام کرد شمارش ۹۸.۰۲ درصد آرا نشان می‌دهد که ۵۰.۱۲ درصد از رأی دهندگان به پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا رأی منفی دادند و ۴۹.۸۸ درصد به آن رأی مثبت دادند.

«مایا ساندو» رئیس‌جمهور غرب‌گرای مولداوی درباره این نتایج مدعی شده که برخی «گروه‌های جنایتکار» به همراه «کشورهای خارجی» ظاهراً اقدام به خرید رأی برای نپیوستن مولداوی به اتحادیه اروپا کردند.

هم‌زمان با همه‌پرسی پیوستن به اتحادیه اروپا که به صورت دو گزینه «آری» یا «خیر» برگزار شد، انتخابات ریاست‌جمهوری مولدوای هم برگزار شد.

نتایج اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری اما نشان می‌دهد که رئیس‌جمهور غرب‌گرای مولداوی از بقیه نامزدها جلوتر است، اما بنابر گزارش‌ها بعید است که بتواند ۵۰ درصد آرا را کسب کند و احتمالاً انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور مولداوی در روز سوم نوامبر برگزار خواهد شد.

در این انتخابات ۱۱ نامزد برای به دست آوردن کرسی ریاست جمهوری مولداوی رقابت می‌کنند. ۶ نفر از نامزدها عضو حزب و ۵ نفر مستقل هستند.