تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3821010
شناسه : 3821010
تاریخ :
گروه سایپا « صادر کننده مدال‌ آور سال ۱۴۰۳ » شد اقتصاد ایران: این مجموعه بزرگ خودروسازی توانست از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان لوح «مدال‌آور سال ۱۴۰۳» را دریافت کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

گروه خودروسازی سایپا در مراسم روز ملی صادرات، «صادرکننده مدال‌آور سال ۱۴۰۳» شناخته شد و از سایر شرکت‌های صنعتی و تولیدی در حوزه صادرات پیشی گرفت. این مجموعه بزرگ خودروسازی، در مراسم روز ملی صادرات که یکی از مهم‌ترین روزها برای بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی صادرات‌گراست، توانست از مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور کشورمان لوح «مدال‌آور سال ۱۴۰۳» را دریافت کند.

متن لوح تقدیر از گروه خودروسازی سایپا

در این لوح تقدیر که توسط جواد توسلی‌مهر، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از دستان رئیس‌جمهور دریافت شد، آمده است: «صادرات غیرنفتی به‌عنوان رکن مهم اقتصاد و مسیر گسترش و پایداری تجارت خارجی و موتور محرکه تولید، نقش بی‌بدیلی را در رشد پایدار، بالندگی اقتصادی و توسعه همه‌جانبه کشور عزیزمان ایفا می‌کند و بی‌تردید خدمات جهادگران این عرصه در تحقق آینده‌ای روشن، پرامید و قدرتمند در افق چشم‌انداز۱۴۰۴ برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران متجلی خواهد بود.»

در ادامه این لوح تقدیر که با نام و امضای رئیس‌جمهور به گروه خودروسازی سایپا اعطا شده، آمده است: «ضمن تبریک روز صادرات و قدردانی از اهتمام وافر و سخت‌کوشی مجدانه کلیه نقش‌آفرینان عرصه صادرات و تجارت خارجی؛ مراتب خرسندی خود را از موفقیت آن بنگاه اقتصادی در کسب عنوان صادرکننده مدال‌آور سال ۱۴۰۳، ابراز می‌نمایم. امید است در سالی که مزین به نام جهش تولید با مشارکت مردم می‌باشد، با تلاش و انگیزه‌ای مضاعف در ارتقای سطح کیفی کار کوشا و در ترسیم آینده‌ای درخشان‌تر برای کشور و ملت فهیم ایران سربلند و موفق باشید.»

پیام مدیرعامل سایپا درپی کسب نشان «صادرکننده مدال‌آور سال ۱۴۰۳»

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در پیامی کسب نشان «صادرکننده مدال‌آور ۱۴۰۳» را به کارکنان تلاشگر و سختکوش گروه و تمام مجموعه‌هایی که در این راه یاری رساندند، تبریک گفت. در متن پیام جواد توسلی‌مهر، آمده است: «حمایت از تولید و صادرات دو رکن اصلی توسعه اقتصادی کشور است؛ بر این اساس ۱۰تیرماه روز صنعت و معدن و ۲۹مهرماه روز ملی صادرات، برای شرکت‌های تولیدی و خودروسازی اهمیت مضاعفی دارد و این روزها سمبلی برای ارج نهادن بر تلاش‌های انجام شده است. گروه خودروسازی سایپا از دیرباز تاکنون و با اولویت تامین نیاز داخل، پیشتاز صادرات و ارز آوری در کشور بوده، به‌گونه‌ای که در روز ملی صادرات، این گروه همواره عنوان پرافتخارترین گروه خودروسازی کشور را در زمینه صادرات کسب کرده است. در ۱۲دوره عنوان صادرکننده نمونه در سطح ملی و استانی و ۳ دوره عنوان صادرکننده ممتاز را از آن خود کردیم، در سال جاری نیز این افتخار را داریم که در زمره مدل‌آوران که بالاترین سطح جایزه صادرات است، قرار بگیریم. این موفقیت نشان می‌دهد خانواده بزرگ سایپا توانسته است تحریم‌های ظالمانه را در اوج، بی‌اثر کند. بر این اساس، کسب عنوان صادرکننده مدال‌آور مهر تاییدی بر این مدعاست که با الطاف خداوند متعال و همدلی شما همکاران ولایت مدار در سال جهش تولید با مشارکت مردم محقق شد. بنابراین بسیار مایه‌ خوشبختی و مباهات است که یکبار دیگر اثبات کردیم، همت و اراده ایرانی می‌تواند بر مشکلات و تحریم‌ها پیروز شود و این موفقیت بزرگ در عرصه ملی و بازتاب آن در دنیا را مدیون دقت و سخت‌کوشی کارکنان گروه خودروسازی سایپا هستیم. کسب عنوان مدال آور صادرات را به تمام همکاران تلاشگر و سختکوش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و سلامتی و موفقیت شما عزیزان را از درگاه خداوند متعال خواستارم. در پایان اینجانب به نمایندگی از تلاشگران گروه خودروسازی سایپا از مساعدت و همراهی خالصانه‌ای که وزارتخانه‌های صمت، اقتصاد، امورخارجه و بانک مرکزی داشتند، تشکر می‌کنم و همچنین از طرف خانواده گروه، این اطمینان را می‌دهم که به جهت همدلی که بین بخش‌های مختلف گروه سایپا وجود دارد، برای سال‌های آتی، بتوانیم مجدد این عنوان ارزشمند را که سند توسعه صنعتی کشور است، دریافت کنیم و خودروهای تولیدی این گروه به‌صورت منظم و منسجم به کشورهای هدف صادراتی ارسال شود.»

پیام تبریک مدیرعامل سایپا به‌مناسبت فرارسیدن روز ملی صادرات

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، همزمان با ۲۹مهرماه روز ملی صادرات و پیش از اعلام نام این گروه به‌عنوان «صادرکننده مدال‌آور ۱۴۰۳» نیز در پیامی این روز را به صادرکنندگان، فعالان اقتصادی، مجاهدان عرصه صادرات و تجارت جهانی تبریک گفت.

متن پیام جواد توسلی‌مهر، به‌مناسبت فرا رسیدن روز ملی صادرات بدین شرح است: «۲۹ مهرماه روز پاسداشت از تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه صادرکنندگان عزیزمان است؛ مجاهدانی که با سختکوشی و درایت سعی می‌کنند کالای ایرانی را در اقصی‌نقاط دنیا عرضه و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته کنند و همچنین خون را در رگ‌های حیاتی اقتصاد ایران به گردش در آورند تا زمینه رشد و تعالی کشور فراهم و تضمین شود. از آن‌جاکه صادرکنندگان و فعالان اقتصادی این عرصه، طلایه‌داران جبهه صادرات، تجارت جهانی و عامل رفاه جامعه به‌شمار می‌روند، شایسته تکریم و تحسین بوده؛ این افراد بدنبال خلق ثروت، رفع چالش‌های اقتصادی و کسب منابع ارزی برای کشورمان هستند.

بر این اساس، گروه خودروسازی سایپا همواره سعی و تلاش کرده است که با وجود تحریم‌های سخت و مغرضانه، در راستای اهداف صادرات غیرنفتی کشور و کسب درآمد ارزی با هدف افزایش تیراژ تولید و ارتقای کیفیت محصولات، خودروی قابل رقابت با مشابه خارجی تولید و ضمن تامین نیاز داخل، خودروهای ایرانی را به سایر کشورها و به‌خصوص کشورهای همسایه صادر کند. این مسیر سخت و پرپیچ و خم باعث نشده که خانواده بزرگ سایپا ناامید شوند و همواره کوشش‌ها بر این است که درآمد ارزی مورد نیاز تولید خودرو از طریق صادرات قطعات خودرو، خودرو و خدمات فنی و مهندسی
تامین شود.

امید داریم در سال ۱۴۰۳ که مقام معظم رهبری، جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری کردند، در حوزه صادرات، کارنامه خوب و درخشانی ثبت کنیم؛ قطعا در این راه ارزشمند و حیاتی برای کشور به حمایت و همراهی سیاستگزاران، تصمیم‌گیران، مجموعه‌های دانش‌بنیان، جامعه دانشگاهی و مهندسان کشور نیاز داریم. در پایان اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ گروه خودروسازی سایپا، بر خود بایسته می‌دانم تا در بیست و نهمین روز از ماه مهر، ضمن ارج نهادن به تلاش‌های مجاهدان عرصه صادرات و تجارت جهانی و گرامیداشت آنان، از خدمات با ارزش و زحمات صادرکنندگان عزیز، تقدیر و موفقیت و سلامتی همه فعالان این عرصه را از درگاه ایزد منان مسألت می‌کنم.»