تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3821003
شناسه : 3821003
تاریخ :
خواستار رسیدگی بیشتر به آتش‌نشانی دماوند هستیم اقتصاد ایران: دماوند- امام جمعه دماوند با اشاره به کاستی‌های آتش نشانی این شهر گفت: تجهیزات کافی و با کیفیت و امنیت شغلی می‌تواند آتش نشانان عزیز را به خدمت رسانی به مردم دلگرم‌تر کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هفتم مهر روز آتش نشانی و ایمنی بود که در خطبه‌های نماز جمعه از عزیزان آتش نشان تقدیر و تشکر کردیم و از ضرورت اهمیت به موارد ایمنی به ویژه در اماکن عمومی برای حفظ جان افراد صحبت شد.

امام جمعه دماوند حفظ ایمنی را ضرورت عقلی و شرعی عنوان کرد و ابراز داشت: مجهز کردن خانه، مدرسه، اداره، مغازه و اماکن عبور و مرور مردم و اماکن خصوصی به سامانه اطفای حریق، ضرورتی است که از خسارات احتمالی به شکل چشم‌گیری جلوگیری می‌کند.

وی مساجد، حسینیه‌ها و مراکز تجمع مردم را بیش از هر جای دیگر نیازمند وسایل و ابزار خاموش کردن ارزیابی کرد و گفت: از هیأت امناها و مسئولان مربوطه در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها درخواست کردیم که اقدامات لازم را انجام دهند تا حوادث ناگواری مانند مسجد ارگ تهران پیش نیاید یا در صورت وقوع حادثه بتوان آن را زود خاموش کرد.

فتاح دماوندی توضیح داد: به دولت محترم اطلاع دادیم که سازمان آتش نشانی نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی بیشتر است؛ مسکن‌های مهر و مسکن‌های ملی شهرستان دماوند نیازمند ایستگاه‌های آتش نشانی جدید است؛ همین مسکن مهرها که هر کدام دارای چند هزار سکنه است، هر کدام نیازمند یک ایستگاه آتش نشانی است که لازم است مسکن و شهرسازی برای آتش نشانی زمین اختصاص دهد تا دولت یا خیرین این ایستگاه‌ها را بسازند.

امام جمعه دماوند درباره روستاهای بزرگ و پر جمعیت دماوند گفت: این عزیزان نیز از مراکز امدادی و آتش نشانی بی‌بهره هستند که بخشداران و دهیاران باید در این زمینه برنامه عملیاتی داشته باشند و از بودجه سال آینده مبلغی را به این امر اختصاص دهند.

وی عملیات امدادی در ساختمان‌های بلند مرتبه را نیازمند خودروهای بالابر و نردبان‌های هیدرولیکی ارزیابی کرد و ابراز داشت: باید این تجهیزات وارد شود و این امداد در ساختمان‌های بلند مرتبه به راحتی انجام شود.

فتاح دماوندی تجهیزات تخصصی امدادی و خودروها و موتورهای مناسب برای آتش نشانان را از ضروریات خدمت در این عرصه عنوان کرد و اظهار داشت: نجات جمعیت انسانی در شرایط بحران به ابزاری نیاز دارد که باید به روز و با کیفیت باشد.

امام جمعه دماوند تعیین تکلیف پرسنل شرکتی شاغل در آتش نشانی را لازم توصیف کرد و گفت: این عزیزان باید از امنیت شغلی بالایی برخوردار باشند و با آرامش در این شغل پر مخاطره به مردم عزیز خدمت کنند؛ توجه بیشتر به وضع معیشتی این عزیزان نیز از دغدغه‌هایی است که بر کیفیت فعالیت ایشان تأثیر می‌گذارد و باید به نحو مطلوب تأمین شود.