تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820990
شناسه : 3820990
تاریخ :
جذب ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تشکل‌ها با هدف خرید زرشک اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: توانستیم با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تشکل‌ها جذب کنیم تا محصول زرشک کاران را خریداری کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین اکبری صبح دوشنبه در دیدار با مدیران رسانه‌های خراسان جنوبی اظهار کرد: امسال در کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی مصوب شد که برگزاری جشنواره زرشک با محوریت جهاد کشاورزی و اتاق تعاون برگزار شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ما امسال به دنبال جذب اعتبار برای خرید زرشک بودیم چرا که اگر نتوانیم زرشک کشاورزان را بخریم برگزاری جشنواره معنا و مفهومی نخواهد داشت چرا که هدف ما رضایت کشاورزان است.

جذب اعتبار برای خرید زرشک

اکبری ادامه داد: خوشبختانه توانستیم با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تشکل‌ها جذب کنیم تا محصول زرشک کاران را خریداری کنند.

وی افزود: همچنین ۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات وزارت برای در قالب زنجیره جذب کردیم و به صنایع تبدیلی که خریدار زرشک هستند، می‌دهیم.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ما در جهاد کشاورزی به دنبال خرید همه زرشک کشاورزان نیستیم بلکه هدف از این کار این است که قیمت زرشک در اندازه‌ای که رضایت کشاورزان را به همراه داشته باشد، تثبیت شود.

خرید زرشک تازه به قیمت ۴۰ هزار تومان

اکبری افزود: قیمت تعیین شده برای زرشک ۳۵ هزار تومان تا ۴۰ هزار تومان تعیین شده که این قیمت با راهنمایی تشکل‌ها تعیین شده است که این قیمت در مقایسه با ۲۵ هزار تومان سال قبل حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: قیمت زرشک پفکی نیز حدود ۶۰ هزار تومان است که به نسبت گذشته افزایش داشته که امیدواریم سود منطقی کشاورزان را تأمین کند.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: هدف از برگزاری جشنواره این است که با برگزاری آن از کشاورزان نمونه و تسهیل کنندگان فرآوری زرشک در بخش‌های مختلف تجلیل شود و از طرف دیگر سرمایه گذاران را شناسایی کنیم.

تصویب طرح «زنجیره ارزش راهبردی زرشک»

اکبری افزود: یک اقدام مهم تصویب طرح «زنجیره ارزش راهبردی زرشک» است که ما در خراسان جنوبی نیز بر روی آن به عنوان یک اقدام ارزشمند کار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: «ثبت نظام میراثی تولید زرشک» در فائو را نیز در حال پیگیری داریم که طرح آن نیز نوشته و در اختیار سازمان مربوط قرار داده شده است و همین اقدام را نیز برای عناب در حال انجام داریم.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال در خراسان جنوبی برای شهرک تخصصی زرشک نیز برنامه ریزی کرده‌ایم

اکبری بیان کرد: ما در تعیین قیمت زرشک پفکی تقریباً نقشی نداریم ولی در مورد زرشک تر ما قیمت آن را تعیین می‌کنیم.