تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820983
شناسه : 3820983
تاریخ :
ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به پرسنل شهرداری سنندج اقتصاد ایران: سنندج- شهردار سنندج گفت: هزار و ۷۰۰ نفر از پرسنل شهرداری خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز طب کار و بهداشت حرفه شهرداری سنندج از سال ۱۴۰۱ تأسیس و فعالیت خود را به منظور توجه به مباحث بهداشتی و ایمنی کارکنان مشمول قانون کار و ارتقای سطح بهداشتی آغاز کرد.

وی با اشاره به اینکه سلامت جسمی و روانی و اجتماعی شاغلان و پیشگیری از حوادث ناشی از کار و تطابق کار و محیط آن با کارکنان شاغل توسط مرکز طب‌کار شهرداری دنبال می‌شود، افزود: بازرسی محیط‌های کارگاهی و کارگری فعال در حوزه‌های مختلف شهرداری و ارزیابی پارامترهای بهداشتی و وسایل و ابزار ایمنی کار مطابق با استانداردهای تعریف شده قانون کار از وظایف مرکز طب کار و بهداشت حرفه شهرداری است.

وی خاطر نشان کرد: این مرکز با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای آگاهی و آمادگی کارکنان در خصوص مسائل مربوط به بهداشت و درمان و بیماری‌ها متناسب با فعالیت و شرایط کاری کارکنان فعالیت دارد.

شهردار سنندج اضافه کرد: مرکز طب‌کار همچنین به تشکیل کمیته‌های فنی و بهداشتی برای بازدید و نظارت بر میزان رعایت موارد بهداشتی و اصول ایمنی در محیط‌های مختلف کاری بویژه کارگران و پاکبان‌ها و نیروهای عمرانی می‌پردازد.

رشیدی تصریح کرد: همچنین پرونده پزشکی برای شاغلان و فعالیت‌های بهداشت حرفه‌ای تحت نظر کارشناسان بهداشت حرفه‌ای شهرداری تشکیل می‌شود.

وی انعقاد تفاهمنامه همکاری مرکز طب‌کار شهرداری سنندج با دانشگاه علوم پزشکی استان را از جمله اقدامات انجام شده دانست و گفت: هم اکنون مفاد تفاهم‌نامه با همکاری طرفین در حال اجرا است.

شهردار سنندج اضافه کرد: براین اساس خدمات طب کار تمام پرسنل شهرداری و معاینات ادواری سالیانه پرسنل در بیمارستان کوثر انجام می‌شود.

رشیدی گفت: براساس تفاهمنامه منعقد شده یک‌هزار و ۷۰۰ نفر از همکاران شهرداری مشمول ا: خدمات دندانپزشکی رایگاه بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: این اقدام براساس قراداد خدمات دندانپزشکی با پردیس دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی منعقد شده و پرسنل شهرداری سنندج می‌توانند تاسقف ۱۰۰ میلیون ریال برای هر نفر به صورت رایگان که با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود از این خدمات بهره‌مند شوند.