تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3820972
شناسه : 3820972
تاریخ :
تشدید بارش باران در شمال کشور: پیش‌بینی‌ها و وضعیت جوی اقتصاد ایران: رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از تشدید بارش باران در مناطق شمالی کشور، به ویژه گیلان و مازندران، خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نویز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، گفت: امروز (۳۰ مهر) انتظار می‌رود در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق، افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید داشته باشیم.

او ادامه داد: با تقویت جریانات شمالی، بارش باران در مازندران و گیلان شدت خواهد گرفت و در ارتفاعات البرز غربی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی نیز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان خاطرنشان کرد: این وضعیت تا سه‌شنبه (اول آبان) ادامه خواهد داشت و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور، افزایش ابر و وزش باد شدید با گاهی رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ آبان) در غرب سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال غرب کشور بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. همچنین در جنوب غرب، جنوب مرکز و شرق کشور نیز این سامانه فعال خواهد بود.

رئیس مرکز هواشناسی همچنین به کاهش دما در نیمه شمالی کشور اشاره کرد و گفت: این کاهش دما به‌طور میانگین بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد بود و بارش در نقاط سردسیر شمال غرب به صورت برف خواهد بود.

وی درباره وضعیت دریای خزر و خلیج فارس گفت: دریای خزر تا روز چهارشنبه و خلیج فارس از دوشنبه تا چهارشنبه مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان، وضعیت جوی تهران را برای دو روز آینده این‌گونه پیش‌بینی کرد: آسمان تهران فردا (اول آبان) صاف تا کمی ابری با وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک و دما بین ۱۱ و ۱۸ درجه سانتیگراد و پس‌فردا (۲ آبان) نیمه ابری، با بارش باران و دما بین ۱۰ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.