تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820946
شناسه : 3820946
تاریخ :
دریافت شهریه فوق برنامه بدون تایید اولیا غیرقانونی است اقتصاد ایران: بجنورد_رئیس اداره مدارس غیردولتی خراسان شمالی گفت: دریافت شهریه فوق برنامه بدون تایید و امضای اولیا در مدارس غیردولتی خراسان شمالی غیرقانونی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: هر مدرسه غیر دولتی خراسان شمالی که بدون تأیید و امضای کتبی اولیا شهریه فوق برنامه اخذ کند کار غیرقانونی انجام داده و این مورد قابل پیگیری است.

وی با بیان اینکه فوق برنامه در مدارس غیردولتی اختیاری است و نباید مؤسسان و مدیران مدارس خانواده‌ها به پرداخت شهریه فوق برنامه مجبور کنند، افزود: متأسفانه برخی از مؤسسان مدارس غیردولتی خراسان شمالی از عدم اطلاع اولیا سوءاستفاده کردند و نباید به بهانه فوق برنامه در قالب رنگ آمیزی مدرسه، احداث نماز خانه و آزمایشگاه و استفاده از سالن ورزشی و موارد دیگر شهریه‌ای اخذ کنند.

وی تاکید کرد: فوق برنامه تعریف خاصی دارد و خارج از ساعت آموزشی مطابق با مقتضیات پایه درسی دانش آموزان و با تأیید انجمن اولیا و امضای والدین باید انجام شود.

رئیس اداره مدارس غیردولتی خراسان شمالی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش در حال بررسی و تصویب عناوین فوق برنامه برای مدارس غیر دولتی است و اکنون به مدارس غیر دولتی استان اعلام کردیم طبق نیاز و مکمل‌های درسی و مهارتی دانش آموزان باید در چند عنوان فوق برنامه‌ها به اطلاع اولیا برسد.

قنبری تاکید کرد: مؤسسان و مدیران مدارس غیردولتی باید ریز هزینه‌های اصلی و جانبی فوق برنامه مانند هزینه مربی را به اطلاع و امضای اولیا برسانند.

وی افزود:اولیایی که بابت پرداخت شهریه مازاد اعتراض دارند می‌توانند اعتراض شأن را در سامانه mosharekatha.ir ثبت کنند و یا به امور مشارکت‌ها و مدارس غیر دولتی اداره‌های آموزش و پرورش شهرستان و یا اداره کل مراجعه کنند.