تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820691
شناسه : 3820691
تاریخ :
آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس‌کل دادگستری لرستان از آزادی ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد در این استان طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سعید شهواری در سخنانی، اظهار داشت: در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری باهمت و تلاش کارکنان و اعضای ستاد دیه استان و با یاری خیران و نیکوکاران گرامی، ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد استان از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۲۱۱ نفر مرد و ۹ نفر زن بودند.

وی افزود: از مجموع مددجویان آزاد شده، چهار نفر زندانی بدهکار دیه حوادث و سوانح کارگاهی، ۹۲ نفر محکوم مالی در جرایم غیرعمد، ۱۱۰ نفر مهریه و ۱۴ نفر بدهکار نفقه بودند که خوشبختانه و باهمت نیکوکاران خیراندیش و نوع‌دوست و با تلاش‌های ستاد دیه استان از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، تأکید کرد: مجموع بدهی این مددجویان ۳۷۱ میلیارد تومان بود.

حجت‌الاسلام شهواری، یادآور شد: از مجموع این مبلغ ۱۳ میلیارد تومان از محل کمک‌های خیرین هم استانی، ۲۹۵ میلیارد تومان از طریق اعطای اعسار، سه میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۳۹ میلیارد تومان نیز از محل سایر منابع، چون آورده خانواده مددجو، کمک‌های نهادهای حمایتی و … تأمین و به‌حساب خزانه دادگستری واریز و موجبات آزادی این زندانیان فراهم شد.

وی با تقدیر از حمایت و کمک شکات در گذشت از بخشی از بدهی خود، گفت: در فرایند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد شکات به‌مانند خیران عمل کرده و همواره از بخشی از بدهی خود گذشت می‌کنند که در این فرصت از این اقدام خداپسندانه آنان تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان، اضافه کرد: در همین راستا در شش‌ماهه ابتدای سال جاری شکات محترم ۲۱ میلیارد تومان از طلب خود گذشت کردند که رقم بالایی بوده و سهم بسیار مهمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان داشته است.

حجت‌الاسلام شهواری در مقایسه با آمار آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان در مدت مشابه سال قبل نیز، گفت: در شش‌ماهه ابتدایی سال گذشته در مجموع ۱۴۳ زندانی جرایم غیرعمد استان شامل ۱۴۰ مرد و سه زن از زندان آزاد شدند که این آمار در مقایسه با آمار شش‌ماهه امسال رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ بدهی زندانیان آزاد شده در شش‌ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹۲ میلیارد تومان بود.

رئیس‌کل دادگستری لرستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خیران و نیکوکاران هم استانی در کمک به امر خداپسندانه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، گفت: این اقدام به‌نوعی معامله با خداست و خیران بزرگوار با خدای خود معامله می‌کنند و قطعاً معامله با خداوند همواره منشأ خیروبرکت خواهد بود، اما ما هم به سهم خود از این خیران عزیز تقدیر و تشکر می‌کنیم.