تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820662
شناسه : 3820662
تاریخ :
حل ریشه ای نزاع مهم ترین رویکرد میانجیگران درحل وفصل اختلافات است اقتصاد ایران: گرگان- دادستان مرکز استان گلستان گفت: تسهیلگری و حل ریشه ای نزاع مهم ترین رویکرد میانجیگران در حل و فصل اختلافات به شمار می آید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود اسپانلو در مراسم تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجی گران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده در گرگان اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام میانجیگران تشکیل یک حلقه قوی از بزرگان و ریش سفیدان و جامعه محلی است و باید دنبال تسهیلگری و حل ریشه‌ای نزاع باشند.

وی افزود: میانجیگری یکی از نمودهای مهم عدالت ترمیمی است که می‌خواهد به صورت غیر کیفری حل و فصل اختلاف کند.

دادستان مرکز گلستان با اشاره به اینکه ما در دادسرای مرکز استان به دنبال مدلی از میانجیگری برای پیشنهاد به کشور هستیم، گفت: داوری به اندازه آئین دادرسی مدنی در کشور ما قدمت دارد اما هنوز در کشور ما نتوانسته به جایگاه واقعی خود برسد لذا برای اثربخشی میانجیگری باید به مدلی از ارسال پرونده به میانجیگران برسیم که آن‌را تبدیل به یک نهاد متروکه نکند.

وی در خطاب به میانجیگران از آنان خواست: تشکیلاتی عمل کنند و با جوامع محلی، ریش سفیدان و صلح یاران ارتباط بگیرند تا در صورت وقوع اختلاف مانند نزاع‌های دسته جمعی به سرعت بتواند با افراد مؤثر روستا و منطقه برای سازش ارتباط برقرار کنند.

اسپانلو با بیان اینکه میانجیگر تسهیل گر است، اظهار کرد: میانجیگران باید جامعه محلی و اطرافیان را مدیریت و با فراهم کردن فرصت گفتگو برای طرفین اختلاف، به ترمیم روابط کمک کند در غیر این صورت فعالیت اثرگذار نخواهد بود.

وی افزود: تلاش این است که بتوانیم در همان مرحله ارجاع به دادسرا، افراد به سمت میانجیگری هدایت شوند و از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

آئین تحلیف و اعطای پروانه اولین دوره میانجی گران و داوران حرفه‌ای عمومی و تخصصی خانواده امروز در گرگان برگزار شد.