تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3820618
شناسه : 3820618
تاریخ :
شرایط خرید جدیدترین لکسس در ایران اقتصاد ایران: عصر خودرو- شرکت آذریوردسال از جمله واردکنندگان محصولات ژاپنی بازار است که در جدیدترین اقدام خود قصد عرضه لکسوس ES۲۰۰ را در سامانه جانبازان دارد. در ادامه شرایط خرید و عرضه این سدان نام آشنا بازار را مرور خواهیم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

درباره لکسوس ES

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» سدان سایز متوسط ES (EXECUTIVE SEDAN) از برند لکسوس برای ما نامی آشنا از خودروهای محبوب ژاپنی است. این خودرو که از سدان بزرگ LS کوچک‌تر است اولین بار در سال 1989 میلادی معرفی شد. اما اولین نسل ES در ایران، نسل پنجم این سدان بود که با کد اتاق XV40 و از سال 2006 معرفی شد. خودرویی با دوام، قدرتمند و جادار که به خوبی جای خود را در دل ماشین‌بازها باز کرد. بعد از این خودرو نسل ششم آمد که ظاهری به روزتر و امکانات متنوع‌تری داشت، اما داستان جدیدترین لکسوس وارداتی به نسل هفتم کشید. جایی که لکسوس نسل جدید ES را با ظاهری شیک و رسمی در نمایشگاه بین‌المللی بیجینگ سال 2018 رونمایی کرد. نکته جالب در خصوص این خودرو این است که بر خلاف اکثر خودروهای وارداتی این خودرو در چین تولید نمی‌شود و به جز ژاپن، در آمریکا و هند به تولید می‌رسد.

پیشرانه کم حجم و کم مصرف
سری جدید ES200 وارداتی آذریوردسال به پیشرانه 1987 سی‌سی توربوشارژ با فناوری پاشش سوخت مستقیم مجهز شده که توانایی تولید 172 اسب‌بخار قدرت و 206 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. گیربکس این سدان سایز متوسط از نوع CVT با 10 دنده مصنوعی است که نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو طبق اعلام کمپانی، 6.21 لیتر در هر 100 کیلومتر است که برای این خودرو با این ابعاد، عدد بسیار مناسبی است.
سیستم تعلیق این ژاپنی محبوب در محور جلو، مستقل مک فرسون و محور عقب مستقل مولتی لینک است که انتظار می‌رود سواری مناسب همراه با پایداری قابل اطمینانی را در این خودرو شاهد باشیم.
نکته مهم در خصوص این موتور این است که دو خودروی کرولاکراس و RAV4 از همین سری پیشرانه بهره می‌برند که سبب می‌شود تا از لحاظ تامین قطعات در بحث موتور، نسل جدید ES مشکلی نداشته باشد.

امکانات تکمیل
جدیدترین وارداتی شرکت آذریوردسال در بحث امکانات ایمنی به تجهیزات مناسبی مجهز شده از جمله: 10 کیسه‌هوا (راننده و سرنشین، جانبی جلو، جانبی عقب، پرده‌ای، زانویی راننده و سرنشین)، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سیستم کنترل فشار باد تایرها که از جان سرنشینان محافظت می‌کند.
در کنار تجهیزات اشاره شده، ES200 به دستیارهای کمکی رانندگی از جمله : سیستم پیشگیری از تصادف، رادار نقطه کور، نوربالااتوماتیک، کروزکنترل تطبیقی، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط و سیستم هشدار نقاط کور عقب با ترمز کمکی مجهز شده است که در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.
کروزکنترل تطبیقی که امکان حفظ سرعت و فاصله و هماهنگ شدن حرکت خودروی جلویی را به شما می‌دهد. سیستم حفظ حرکت بین خطوط که سبب می‌شود تا در صورت تشخیص لاین‌های جاده، خودرو بدون دخالت راننده بین دو خط حرکت کند. سیستم AHB یا کنترل نوربالا اتوماتیک، سیستمی است که در صورت تشخیص خودرو در جلو، به صورت اتوماتیک نور بالا را قطع کرده و با نور پایین به مسیر ادامه می‌دهد. اما جالب‌ترین امکان ایمنی این خودرو، دستیار پیچش فعال ACA یا ACTIVE CORNERING ASSIST  است. طرز کار این سیستم به نحوی است که در سرعت‌های بالا در پیچ‌ها خودرو میل به کم فرمانی دارد، به همین منظور ترمز بر روی چرخ‌های داخل پیچ اعمال شده تا خودرو را در مسیر خود پیش ببرد و نیرو به چرخ‌های خارج پیچ انتقال داده می‌شود تا از کم فرمانی جلوگیری شود.

در فهرست امکانات رفاهی ES200 مواردی همچون : سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سانروف، دنده پشت فرمان، روکش چرمی صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو در 8 جهت، حافظه صندلی راننده، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، تنظیم برقی ستون فرمان در 4 جهت، مالتی مدیا 12.3 اینچی با اندرویداتو و اپل‌کارپلی، 10 عدد بلندگو، شارژر وایرلس، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله، پرده برقی شیشه عقب، سنسور نور و باران، چراغ‌های تماما LED، ترمز پارک برقی با اتوهلد، آینه جانبی راننده ضدتابش نور، رینگ 17 اینچی آلومینیومی، اسپویلر عقب، دوربین و سنسور پارک دنده عقب دیده‌ می‌شود که آن را جزو خودروهای آپشنال وارداتی قرار می‌دهد.

شرایط عرضه
شرکت آذریوردسال به عنوان واردکننده جدیدترین نسل لکسوس ES، این خودرو را با 10 درصد سود بازرگانی (سود و پرداخت هزینه‌های مربوط به واردات خودرو) برای جانبازان 70 درصد ویژه عرضه خواهد کرد. جانبازان محترم واجد شرایط می‌توانند با تماس با شرکت آذریوردسال شرایط خرید این خودرو را جویا شوند.