تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3820609
شناسه : 3820609
تاریخ :
ترامپ:چین به من احترام می‌گذارد چون «شی» می‌داند که من دیوانه‌ام! اقتصاد ایران: نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: چین به من احترام می‌گذارد چون «شی» می‌داند که من دیوانه‌ام!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در گفتگو با روزنامه وال‌استریت ژورنال، اعلام کرد که در صورت بازگشت به کاخ سفید در مواجهه با آنچه وی مدعی تهاجم نظامی چین به جزیره تایوان شد؛ با وضع تعرفه‌های وارداتیِ کمرشکن، پکن را از اقدام خود پشیمان خواهد کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که مجبور نیست از نیروی نظامی برای جلوگیری از محاصره ادعایی جزیره تایوان توسط چین استفاده کند.

وی در توضیح این پیش‌بینی خود مدعی شد: چون که رئیس جمهور «شیء جین پینگ» به من احترام می‌گذارد و می‌داند که من دیوانه هستم! اگر وارد خاک تایوان شوید، واقعاً من رو ناراحت می‌کنید، پس ناچارم ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد از شما مالیات بگیرم.

دونالد ترامپ، سپس در مورد شخصیت «شیء جین پینگ» رئیس جمهور چین افزود: من رابطه بسیار خوبی با او داشتم. او واقعاً آدم خوبی بود، نمی‌خواهم بگویم دوستم بود، احمقانه است که بگویم او دوست من بود؛ اما من با او خیلی خوب کنار آمدم.