تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820571
شناسه : 3820571
تاریخ :
حمایت اصلی و اثرگذار در ادبیات پایداری، ترویج آثار است اقتصاد ایران: زنجان-دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: حمایت اصلی و اثرگذارتر در ادبیات پایداری، ترویج آثار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی رمضانی عصر یکشنبه در حاشیه آئین رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «پاییز آمد» که در مصلای نماز جمعه زنجان برگزار شد، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اقداماتی که در حوزه ترویج کتاب و کتاب‌خوانی در حوزه مقاومت اتفاق افتاده، اهتمام شخص مقام معظم رهبری به این موضوع است، اظهار کرد: سلسله برنامه‌هایی که در این حوزه اتفاق افتاده نیز در همین راستا است.

وی با بیان «پاییز آمد» کتاب جذاب و شیرینی است، تصریح کرد: نوع روایت و نگاه به موضوع و نیز قصه‌ای که شهید یوسفی داشته، همچنین روایت همسر این شهید بزرگوار از این زندگی سبب شده است تا نویسنده در نگارش این موضوع را به خوبی خلق کرده و مخاطب را به خواندن و همرده شدن با داستان ترغیب کند.

رمضانی با بیان اینکه این فرصت و این موقعیت مبتنی بر فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کتاب حتماً برای تبیین فراز و فرودهای دفاع‌مقدس پیش‌برنده و کمک‌کننده خواهد بود، ادامه داد: درست است که شهدا شخصیت‌های بزرگی بودند اما مانند اکثر ما زندگی عادی داشته و زندگی آن‌ها نیز با فراز و فرود همراه بوده، لذا معتقدیم این کتاب در انتقال این موضوعات به مخاطب موفق بوده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خاطرنشان کرد: هم در حوزه امانت کتاب و هم در حوزه تأمین منابع که پایه امانت کتاب است، کتاب‌های دفاع‌مقدس جزو کتاب‌های پرمخاطب در کتابخانه‌های عمومی محسوب شده و اساساً این قبیل برنامه‌ها و انتشار تقریط‌ها به گسترش، اثرگذاری و دیده شدن این کتاب‌ها کمک می‌کند.

رمضانی با اشاره به حمایت‌ها از کتاب‌های حوزه مقاومت، با تاکید بر اینکه حمایت باید در فرآیند تولید، خرید اثر و قرار گرفتن در کتابخانه‌ها انجام گیرد، خاطرنشان کرد: حمایت اصلی و اثر گذارتر، ترویج آثار است که کتابخانه‌های عمومی در هر دو ضلع فعالیت کرده و اولویت در چنین آثاری، حمایت بعد از انتشار و حمایت در ترویج است.