تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3820510
شناسه : 3820510
تاریخ :
شهادت یحیی سنوار زمینه ساز انسجام مقاومت و وحدت شیعه و سنی است اقتصاد ایران: رئیس مرکز تبیان با صدور بیانیه‌ای شهید یحیی سنوار را الگویی برای جهان اسلام و بشریت خواند و تصریح کرد که شهادت وی زمینه ساز انسجام محور مقاومت است و می‌تواند باعث وحدت شیعه و سنی شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی مزاری رئیس مرکز تبیان پاکستان در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که نوع رویارویی شهید سنوار با ارتش دژخیم تل‌آویو و نحوه به شهادت رسیدنش، از این شهید الگوی تمام عیاری برای نوجوانان، جوانان و زن و مرد محور مقاومت و بلکه کل جهان اسلام و حتی جهان بشریت آزادیخواه درست کرد.

وی ابزار داشت که باید هرچه زودتر از هر اهرم ممکن برای حذف کردن غده سرطانی تل‌آویو استفاده کرده و جدیت بیشتر به خرج داده شود و ملت‌های مسلمان وارد صحنه شوند و بیش از هر زمانی از هرگونه امکانات خود جهت پشتیبانی از مقاومت استفاده کنند.

حجت الاسلام حسینی مزاری در بخشی از پیام خود اعلام کرد که شهادت یحیی سنوار اسباب وحدت و انسجام مقاومت را ایجاد کرده و حمایت همه‌جانبه از نهضت مقاومت فلسطین به ویژه حماس را افزایش داده است.

رئیس مرکز تبیان تاکید کرده است که باید پیش از پیش به تجلیل و تکریم شخصیت این شهید عزیز و عزاداری فقدان ایشان پرداخته و از شهادت ایشان در راستای وحدت شیعه و سنی و استحکام پایه‌های این عمل بهره گرفته شود.

این بیانیه، سنوار را فرمانده‌ای خواند که آنچنان در میانه‌ی میدان با لباس رزم، شجاعانه در مقابل صهیونیست‌های وحشی جنگید که حتی جرأت نزدیک شدن به بدن زخمی او را نداشتند و با پهباد او را رصد و در نهایت با موشک نامردی ساختمانش را منفجر کردند.

حجت الاسلام مزاری تصریح کرد که از دست رفتن شهید سنوار سخت و بسیار بسیار سنگین و ضربه بزرگی بر پیکره جهان اسلام، کل مقاومت، به خصوص مقاومت فلسطین است، اما جای شکی نیست که فلسطینیان مبارز، سنوارهای زیادی در میان خود دارند و به زودی جای این شهید گرفته خواهد شد و قهرمان دیگری سر بر خواهد افراشت و رهبری نهضت را به دست خواهد گرفت.

وی با انتقاد از مجامع بین‌المللی و کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر، آنها را شریک جرم رژیم صهیونیستی دانست و افزود که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نه تنها از فرصت نشست اخیر خود با سران عضو اتحادیه اروپا که بعضی از آنها جزو تامین‌کنندگان اصلی تسلیحات و همچنین حمایت سیاسی از رژیم صهیونیستی هستند، برای پاسخگو کردن آنها و توقف نسل‌کشی استفاده نکردند، بلکه آنها را وادار کردند که بر ضد جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور اسلامی حامی اصلی و محوری جبهه مقاومت، بیانیه صادر کنند.