تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3820323
شناسه : 3820323
تاریخ :
مسئولیت ۸۷۶۷ آستان امامزادگان بر عهده سازمان اوقاف است اقتصاد ایران: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم معارفه رئیس جدید هیئت امنای بقعه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س)، اطلاعاتی درباره برنامه‌های در حال انجام این سازمان ارائه داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت الاسلام علی عبدالهی، با حکمی از سوی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان عضو و رئیس هیئت امنای بقعه متبرکه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س) تهران منصوب و معرفی شد.

حجت الاسلام مهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در مراسم  معارفه ریاست هیئت امنای بقاع متبرکه امامزاده جعفر(ع) و حمیده خاتون(س)، طی سخنانی، پذیرش این مسئولیت در این مکان مقدس را برای مردم فرصتی مغتنم دانست تا با همکاری و همفکری سازمان اوقاف و جامعه متدین، در رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه بکوشند.

او خاطرنشان کرد: مسئولیت 8767 آستان مقدس امامزادگان در ایران تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد که از این تعداد، 800 امامزاده دارای شبستان، گنبد و مستقلات هستند.

رئیس سازمان اوقاف تصریح کرد: قانون وقف به ما اجازه می‌دهد از موقوفات مختلف شامل موقوفات اهل بیت(ع)، قرآن‌خوانی و اطعام در آستان مقدس امامزادگان هزینه کنیم تا رونق پیدا کنند.

او همچنین بیان کرد: سازمان اوقاف از اختیارات خود بهره‌برده و هیئت‌های شاخص و سخنوران توانمند را برای حضور در این اماکن مقدس دعوت می‌کند تا مناسک مذهبی رونق بیشتری بگیرد. به شهادت آمار، امسال صدها میلیارد تومان در این مسیر هزینه شد و شاهد رشد فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در بیش از 1200 بقعه بودیم.

 

 

خاموشی با تأکید بر اینکه باید پرچم شهدا، اهل بیت(ع)، روحانیت و انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه بالا باشد، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، امامزادگان باید قطب‌های فرهنگی و اجتماعی شوند. در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید نیلفروشان که در بقعه شاه میر حمزه برگزار شد، مردم ساعت‌ها در آنجا حضور داشتند و مراسم را برگزار کردند.

رئیس سازمان اوقاف در پایان خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه نقش بسزایی در رفع آسیب‌های اجتماعی دارند. همکاری ما با فراجا نزدیک است و بسیاری از آسیب‌ها با همکاری این دو نهاد رفع می‌شود.

او همچنین درباره طرح قرار دوازدهم اظهار داشت: در این طرح مردم بی‌بضاعت مورد حمایت قرار می‌گیرند، همان‌طور که در ایام همه‌گیری کرونا، بیش از دو هزار میلیارد تومان با محوریت بقاع به مردم کمک شد.

انتهای پیام/