تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820285
شناسه : 3820285
تاریخ :
۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان تثبیت شد اقتصاد ایران: خرم‌آباد - رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تثبیت ۹ هزار و ۴۵۴ هکتار از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سید عماد شاهرخی در حاشیه کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی لرستان از بررسی و تعیین تکلیف ۲۵ پلاک به مساحت ۴۷ هزار و ۷۰۲ هکتار در کمیسیون رفع تداخلات استان خبر داد.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه هدف از اجرای قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر کشور حل اختلاف بین اراضی ملی و غیر ملی و درنتیجه برای صدور اسناد تک‌برگ است، با اجرای رفع تداخلات این پلاک‌ها کشاورزان می‌توانند نسبت به تشکیل پرونده در اداره ثبت‌اسناد و املاک برای دریافت سند تک‌برگ اراضی خود اقدام کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: تسریع در تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات در پلاک‌های ثبت شده برای حفظ منابع ملی و همچنین تکریم مالکان و بهره‌برداران در اولویت است و اعضای کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها به‌طورجدی برای انجام این فرایند تلاش کنند.

شاهرخی، گفت: پیش‌زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی رفع تداخلات اراضی است و با تعامل و همت مضاعف و به‌کارگیری همه ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود و تشویق کشاورزان و بهره‌برداران با سرعت بیشتر گام برداشت.

وی بیان کرد: در این کمیسیون ۲۵ پلاک از اراضی استان به مساحت حدود ۴۷ هزار و ۷۰۲ هکتار مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، ازنا، دلفان، الیگودرز، سلسله، پلدختر مطرح و بررسی شد که در نهایت میزان بیش از ۹ هزار و ۴۵۴ هکتار به‌عنوان اراضی غیر ملی تثبیت شد.