تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820266
شناسه : 3820266
تاریخ :
۳ میلیارد ریال البسه قاچاق در خراسان جنوبی کشف شد اقتصاد ایران: بیرجند- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف هزار و ۲۵۳ ثوب البسه قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ یدالله دهقان ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی با انجام ایست و بازرسی‌های مقطعی و کنترل محورهای مواصلاتی استان به یک سواری سمند و یک سواری پژو ۲۰۶ مشکوک شدند و جهت بررسی بیشتر خودروها را متوقف کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده هزار و ۲۵۳ ثوب انواع البسه قاچاق کشف کردند که ارزش محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال برآورد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی بیان داشت: مأموران در این رابطه ۲ دستگاه خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست به منظور مشارکت در این امر هر گونه اخبار و اطلاعاتی از فعالیت قاچاقچیان دارند، از طریق سامانه ۰۹۶۳۰۰ به پلیس امنیت اقتصادی اطلاع دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

کشف بیش از ۳۸۰ میلیون ریال انواع کالای خارجی قاچاق در نهبندان

وی همچنین از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۳۸۸ میلیون ریال در شهرستان نهبندان خبر داد و اظهار داشت: مأموران ایست و بازرسی سهل آباد شهرستان نهبندان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک کامیون کشنده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از کامیون تعداد ۳۰۰ جفت کفش و انواع البسه خارجی قاچاق کشف کردند که ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۸۸ میلیون ریال برآورد شد.

دهقان بیان داشت: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف ۲۴ هزار قرص غیرمجاز در قاین

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان خراسان جنوبی از کشف ۲۴ هزار و ۶۰۰ عدد قرص غیر مجاز قاچاق در شهرستان قاین نیز خبر داد و افزود: مأموران انتظامی شهرستان قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که از مبدا زاهدان به مقصد مشهد در حال حرکت بوده مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: مأموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از خودرو، تعداد ۲۴ هزار و ۶۰۰ عدد قرص غیر مجاز قاچاق کشف و در این رابطه یک دستگاه خودرو توقیف و یک متهم را دستگیر کردند که جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف دپوی سوخت قاچاق

دهقان همچنین از کشف ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق به صورت دپو در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان قاین اخباری مبنی بر دپوی سوخت قاچاق در یک منزل مسکونی واقع در این شهرستان دریافت کردند که پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی پلیسی محل دپوی سوخت قاچاق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از محل شناسایی شده، ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف کردند.

دهقان بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.