تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820228
شناسه : 3820228
تاریخ :
پایش اراضی کشاورزی دیم استان قزوین جدی گرفته شود اقتصاد ایران: قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پایش و صیانت از اراضی ملی در طرح جهش تولید در دیمزارها ضروری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسین عطایی در جلسه ستاد عالی طرح جهش تولید در دیمزارها با بیان اینکه پایش و صیانت از اراضی ملی در طرح جهش تولید در دیمزارها ضروری است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین دغدغه ما در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان حفظ اراضی غیر دیم و اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از کشت غیرقانونی در این اراضی است.

وی افزود: با دیم‌کاری در اراضی منابع طبیعی بشدت مخالفیم و همکاران جهاد کشاورزی باید با کمک نقشه راهنما دیمزارها از بروز این نوع تخلفات جلوگیری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به لزوم پایش اقدامات و برنامه‌های این طرح در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان و مشاورین طرح می‌توان عملکرد طرح جهش تولید در دیمزارها در استان را باهدف اجرای هر چه‌بهتر این طرح انجام داد.

وی گفت: سطح زیر کشت در طرح جهش تولید در دیمزارهای استان قزوین در سال زراعی جدید به ۱۳۰ هزار هکتار رسیده که هشت درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.