تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3820217
شناسه : 3820217
تاریخ :
هشدار دیدبان حقوق بشر درباره خشونت علیه افغان‌ها در ترکیه اقتصاد ایران: دیدبان حقوق بشر با ابراز نگرانی از بدرفتاری و اخراج پناهجویان افغان در ترکیه تاکید کرد اتحادیه اروپا باید مطمئن شود آنکارا از کمک‌های این اتحادیه، در نقض حقوق پناهجویان استفاده نمی‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، دیدبان حقوق بشر در صفحه «ایکس» با انتشار ویدئویی ضمن ابراز نگرانی از گزارش اخراج پناهجویان افغان و بدرفتاری با آنها در ترکیه تأکید کرد اتحادیه اروپا باید مطمئن شود آنکارا از محل کمک‌های این اتحادیه، در نقض حقوق پناهجویان استفاده نمی‌کند.

گزارش می‌افزاید: همچنان اخراج پناهجویان افغان و سوری از ترکیه ادامه دارد، اما اتحادیه اروپا به این کشور برای مدیریت مهاجرت کمک مالی می‌کند.

اتحادیه اروپا پیش از این نیز مدعی بود افغانستان و سوریه برای اخراج یا دوباره فرستادن مهاجرین، ناامن هستند، از سوی دیگر گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر تاکید می‌کند اخراج پناهندگانی که در کشورشان با آزار و اذیت و تهدید جدی مواجه هستند، ممنوع است.

دیدبان حقوق بشر همچنین اذعان داشت پناهجویان به سختی می‌توانند راهی برای تماس با وکیل یا اعضای خانواده خود پیدا کنند.

نگرانی‌ این نهاد بین‌المللی از وضعیت پناهجویان افغان و سوری در ترکیه در حالی مطرح است که به تازگی «پولیتکو» و «اشپیگل» گزارش دادند پناهجویان در مراکز اخراج در ترکیه با خشونت و ضرب و شتم مواجه‌اند درحالی که از سوی اتحادیه اروپا مساعدت مالی می‌شوند.

بر اساس برخی گزارش‌ها، اتحادیه اروپا بیش از 213 میلیون یورو برای ساخت و تجهیز 30 مرکز بازداشت و اخراج پناهجویان در ترکیه هزینه کرده است؛ مراکزی که به جای پناه دادن، به محلی برای آزار و اذیت پناهجویان تبدیل شده‌اند.

این رسانه‌ها اذعان داشتند که پناهجویان افغان و سوری در این مراکز اغلب با خشونت مجبور به امضای اسنادی برای بازگشت داوطلبانه می‌شوند.

با وجود شواهد گسترده مبنی بر نقض حقوق پناهجویان در مراکز اخراج ترکیه، اتحادیه اروپا بارها چشمش را بر این موضوع بسته است.

انتهای پیام/.