تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3820210
شناسه : 3820210
تاریخ :
زمان ایده‌آل برای ادرار کردن در پاییز و زمستان اقتصاد ایران: ادرار شما می‌تونه نشونه‌ای از مشکلات احتمالی مثل وجود خون یا کدورت غیرعادی باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ترفندتو: مراقبت از بدن راه‌های زیادی دارد، اما یه ترفند ساده برای کنترل کردن مثانه و سلامتی آن وجود دارد. ادرار شما می‌تواند نشانه ای از مشکلات احتمالی مثل وجود خون یا کدورت غیرعادی باشد.

اما این ترفند در مورد زمان ادرار کردن و نه رنگ و ظاهر ادرار است. این قانون الهام گرفته از تحقیقات دانشجوهای مهندسی مکانیک در مؤسسه‌ی فناوری جورجیا به دست آمده است.

در این تحقیق، دانشمندان با بررسی فیلم‌های پرسرعت از ادرار کردن حیوانات با اندازه‌های مختلف، اصطلاحی به اسم «قانون ادرار کردن» را مطرح کردند.

تحقیقات نشان داد حیواناتی که بیشتر از سه کیلوگرم وزن دارند، مثانه‌ آنان را در حدود ۲۱ ثانیه خالی می‌کنند، در حالی که حیوانات کوچیکتر مثل موش صحرایی برای خالی کردن مثانه‌ فقط کسری از ثانیه زمان لازم دارند.

بر اساس این یافته‌ها، محققان تایید کردند که مدت زمان ادرار کردن فقط به فشار مثانه ربط ندارد، بلکه به نیروی جاذبه هم بستگی دارد.

حدود ۲۱ ثانیه زمان ایده‌آل در فصول سرد است، و اگر خیلی بیشتر یا خیلی کمتر از این زمان ادرار کنید، می‌تواند نشانه این باشد که یا بیش از حد به دستشویی می‌روید یا ادرار را برای مدت طولانی نگه می‌دارید.

ادرار کردن بیش از حد می‌تواند به وضعیتی به اسم «مثانه‌ی بیش‌فعال» منجر شود، در حالی که نگه داشتن ادرار برای مدت طولانی می‌تواند باعث عفونت ادراری شود. همچنین، در صورت کم رفتن به دستشویی، علاوه بر خطر پارگی مثانه و بزرگ شدن آن، خطر ابتلا به بیماری کلیه هم افزایش پیدا می‌کند.

دکتر نیکول آیزِن‌براون، متخصص اورولوژی، علاوه بر مدت زمان تقریبی ۲۱ ثانیه، توصیه می‌کند که در صورتی که هشت لیوان آب در روز می‌نوشید، باید حدود هشت بار در روز هم ادرار کنید.