تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3820185
شناسه : 3820185
تاریخ :
هدررفت ۵ میلیارد متر مکعب گاز در سال اقتصاد ایران: مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق گفت: مشکلات استخراجی، عدم دسترسی به تکنولوژی منجر به کاهش تولید شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، افشین شباب مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق امروز در نشست خبری اولین همایش ملی تأسیسات و گلوگاه ناترازی انرژی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از هدررفت انرژی در بخش تولید اتفاق می‌افتد، گفت: ابتدا باید به این موضوع پرداخت که چقدر هدررفت انرژی در بخش تولید وجود دارد.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم خوب تولید کنیم یا تولید صیانتی داشته باشیم؛ به عنوان مثال مخزن‌های مشترک داریم که یک میلیون نفت در جا وجود دارد که در بهترین حالت ۸۰۰ هزار بشکه می‌شود اما اگر تولید صیانتی نباشد این میزان کمتر شده و به ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

شباب خاطرنشان کرد: مشکلات استخراجی، عدم دسترسی به تکنولوژی منجر به کاهش تولید شده است و متأسفانه دور بودن از تکنولوژی‌های نوین دنیا بسیار نمود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از تأسیسات گازی سراسر تهران دچار فرسودگی هستند و هدر رفت وجود دارد بنابراین نمی‌توان مشکل ناترازی را تنها به مصرف کننده دانست.

به گفته شباب، فقط بحث مصرف نیست بلکه تولید و قبل از تولید را باید معیار قرار داد.

مشاور سندیکای تولیدکنندگان صنعت برق اضافه کرد: سالانه ۵ میلیارد متر مکعب گاز و ۸ میلیارد کیلو وات ساعت برق تلفات داریم که با سرمایه گذاری می‌توانیم بخشی از این انرژی را به چرخه بازگردانده و از ناترازی جلوگیری کنیم.