تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3820151
شناسه : 3820151
تاریخ :
شیرینی‌های وافل آمریکایی مسموم از آب درآمد اقتصاد ایران: انواع شیرینی‌های وافل منجمد که در فروشگاه‌های بزرگ آمریکا مانند والمارت و تارگت به فروش می‌رسید، به دلیل آلودگی احتمالی به باکتری لیستریا فراخوان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس، انواع شیرینی‌های وافل منجمد که در فروشگاه‌های بزرگ آمریکا مانند والمارت و تارگت به فروش می‌رسید، به دلیل آلودگی احتمالی به باکتری لیستریا فراخوان شدند.

شرکت تری‌هاوس فودز TreeHouse Foods روز جمعه اعلام کرد که این فراخوان پس از شناسایی آلودگی احتمالی در آزمایش‌های روتین صادر شده است. نهادهای غذایی ایالات متحده و کانادا نیز از این فراخوان مطلع هستند.

عفونت‌های ناشی از لیستریا می‌تواند علائمی همچون تب و اسهال ایجاد کند یا مشکلات جدی‌تری برای گروه‌های حساس مانند زنان باردار، نوزادان و افراد با سیستم ایمنی ضعیف به وجود آورد.

طبق برآوردهای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا (CDC)، سالانه 1600 نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند که حدود 260 نفر جان خود را از دست می‌دهند.

وافل‌های جمع‌آوری شده با نام‌های مختلفی مانند گریت ولیو Great Value در فروشگاه‌های والمارت، گود اند گدر Good & Gather  در فروشگاه‌های تارگت، و برندهای اختصاصی فروشگاه‌های فود لاین Food Lion، کروگر Kroger  و شناکس Schnucks  به فروش می‌رسیدند.

شرکت تری‌هاوس فودز لیست کاملی از این محصولات منتشر کرده است.

این شرکت اعلام کرده است که تاکنون هیچ گزارشی از بیماری مرتبط با این محصولات دریافت نشده است و به مصرف‌کنندگان توصیه کرده است که محصولات را دور بیندازند یا به فروشگاه‌ها بازگردانند تا پول خود را پس بگیرند.

انتهای پیام/