تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3820120
شناسه : 3820120
تاریخ :
کسورات بیمه‌ای و اضافه کاری بازنشستگان هلال احمر واریز می‌شود اقتصاد ایران: دبیرکل هلال احمر از برطرف شدن مشکل بازنشستگان و واریز کسورات بیمه‌ای و اضافه‌کاری با نظر مساعد و موافقت رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم افشار دبیرکل هلال احمر با اشاره به حل مشکل مستمری بازنشستگان جمعیت هلال احمر گفت: در اجرای پیگیری‌های به عمل آمده از سوی مراجع نظارتی و وجود برخی ابهامات در ضوابط و مقررات ناظر بر امور اداری مستخدمین جمعیت هلال احمر، از مهرماه سال ۱۴۰۱ فوق العاده اضافه کاری کارکنان جمعیت از شمول کسر حق بیمه بازنشستگی خارج و بدین سبب تهدیدی در خصوص میزان پاداش پایان خدمت و مستمری این عزیزان به وجود آمده بود.

وی افزود: پس از برگزاری جلسات متعدد با مراجع ذی صلاح و موافقت دکتر پیرحسین کولیوند، استمرار کسر حق بیمه از فوق العاده اضافه کاری کارکنان مجدداً در دستور کار قرار گرفت.

افشار ادامه داد: در این میان، یک فاصله ۱۰ ماهه ایجاد شد که جمعیت هلال احمر با پرداخت حق بیمه بازنشستگان مشمول و آن دسته از کارکنانی که تا پایان سال ۱۴۰۴ بازنشسته خواهند شد، از کاهش حقوق مستمری و پاداش این عزیزان جلوگیری کرد.

دبیرکل هلال احمر خاطرنشان کرد: این ابتکار عمل سبب می‌شود تا در مجموع، مشکل مستمری ۶۱۰ نفر از بازنشستگان و کارکنانی که تا سال آینده بازنشسته می‌شوند، برطرف شود.

میثم افشار تاکید کرد: بودجه‌ای برای پرداخت به بیمه تأمین اجتماعی مشخص شده و این مبلغ در چندین مرحله پرداخت خواهد شد. خوشبختانه تا به امروز مشکل تعدادی از بازنشستگان حل شده و بزودی کاهش مستمری سایر بازنشستگان نیز برطرف می‌شود.