تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820116
شناسه : 3820116
تاریخ :
ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اقتصاد ایران: سمیرغ - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد فاضلی کبریا ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از نخستین جشنواره سراسری فرهنگی - هنری سیمرغ که با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر احمد کشوری در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیمرغ برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره نیز گامی فرهنگی و هنری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با اشاره به اینکه شهرستان سیمرغ مزین به شهدای بزرگی است، خاطرنشان کرد: نام شهدا به عنوان یک سرمایه اجتماعی موجب شده است تا در دنیا بدرخشیم.

فاضلی اعلام کرد: امروز در تمام دنیا جبهه مقاومت که برگرفته از دفاع مقدس است شناخته شده و ارزشمند است.

وی عنوان کرد: دفاع مقدس برای ما گنجینه تمام ناشدنی است و باید برای اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت قدم برداریم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: برای اداره هر مجموعه نیاز به سرمایه‌های متعددی داریم که سرمایه اجتماعی یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌ها است.

فاضلی یادآور شد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال و جوانان ۱۹ تا ۲۶ سال برگزار می‌شود.

تقارن یادواره شهدا و اختتامیه نخستین جشنواره سراسری سیمرغ

فرماندار سیمرغ در این آئین گفت: یادواره شهدای سیمرغ و اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ همزمان ۱۵ آذرماه برگزار می‌شود.

لهراسب رحمتی اظهار کرد: از داوران ملی برای بررسی آثار بهره خواهیم برد و در آئین اختتامیه نیز مقامات لشکری و کشوری حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که شاهد رونمایی نخستین جشنواره ملی فرهنگی و هنری سیمرغ در این شهرستان هستیم و جای بسی افتخار است، افزود: در طول بیش از یک دهه از نامگذاری شهر سیمرغ تا به امروز شاهد هیچ جشنواره فرهنگی و هنری نبوده‌ایم و این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد: از امروز این جشنواره در سطح ملی آغاز خواهد شد و قطعاً نواقصی خواهد داشت که در رویدادهای بعدی مرتفع خواهد شد.