تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820087
شناسه : 3820087
تاریخ :
جشنواره فرهنگی- هنری سیمرغ آغاز به کار کرد اقتصاد ایران: سیمرغ - نخستین جشنواره سراسری فرهنگی - هنری سیمرغ با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر احمد کشوری باحضور مسوولان استانی در شهرستان سیمرغ آغاز به کار کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احسان آهنگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ظهر یکشنبه در این مراسم اظهار کرد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ با محوریت خلبان شهید امیر سرلشگر احمد کشوری از ۲۹ مهرماه آغاز و تا ۱۵ آذرماه نیز ادامه خواهد شد.

احسان آهنگر با اشاره به اینکه شعار محوری این جشنواره "همه برای ایران" نامگذاری شده است، افزود: این جشنواره در دو بخش نوجوانان و جوانان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف این جشنواره، تعمیق ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کارهای فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بیان کرد: قالبی که برای این جشنواره انتخاب شده عمدتاً در راستای استفاده از ظرفیت هنرهای تجسمی و در ۵ بخش شامل نقاشی، طراحی، نگارگری، خوشنویسی و عکاسی است. آهنگر عنوان کرد: در مرحله اول پس از رونمایی از پوستر جشنواره، فراخوان را خواهیم داشت و هنرمندان از سراسر کشور می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از پایان مهلت ارسال آثار، داوری انجام و نفرات برتر به دبیرخانه معرفی خواهند شد، ادامه داد: آئین اختتامیه جشنواره نیز در ۱۵ آذرماه همراه با نمایشگاه آثار برتر انجام و از منتخبان تجلیل خواهد شد.

آهنگر خاطرنشان کرد: مردمی‌بودن این جشنواره نقطه قوت آن است و قطعاً به تداوم و استمرار آن کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: موضوعاتی مرتبط با شهدا، ایران دوستی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قطعاً به این جشنواره اعتبار خواهید بخشید.

آهنگر متذکر شد: برگزاری جشنواره در شهرستان سیمرغ در راستای عدالت در مکان برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری است و از این چنین رویدادهایی در اقصی نقاط استان حمایت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان برای شرکت در جشنواره می‌توانند به آدرس Simorghfestival.com مراجعه کنند، یادآور شد: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری سیمرغ برای نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال و جوانان ۱۹ تا ۲۶ سال برگزار می‌شود.

زنده نگه‌داشتن یاد شهدا ارزشمند است

در ادامه علی کشوری نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی که فرزند شهید خلبان احمد کشوری است، به صورت تلفنی از صحن مجلس با حاضرین در این رویداد سخن گفت و اظهار کرد: شهدا در آسمان کشور می‌درخشند و برای کشور منشأ برکت هستند.

فرزند شهید خلبان کشوری افزود: نمایندگان مردم باید در کنار کارهای عمرانی و قانونی در امور فرهنگی نیز فعال باشند و زیرساخت‌های چنین جشنواره‌هایی را پیگیری و فراهم کنند.

علی کشوری خاطرنشان کرد: نیت شما برای اجرای چنین برنامه‌هایی مبارک بوده و قطعاً برکت خواهد داشت.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده از تمامی برگزارکنندگان جشنواره که آن را با نام شهید امیر سرلشگر خلبان احمد کشوری برگزار می‌کنند، قدردانی می‌کنم.

کشوری متذکر شد: باید به هر بهانه‌ای نام شهدا را زنده نگاه داریم و نامگذاری این جشنواره به نام شهید کشوری نیز بدین جهت مبارک و ارزشمند است.