تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3820081
شناسه : 3820081
تاریخ :
همشهری: ارژنگ امیرفضلی در سراب کانادا گیر افتاده! اقتصاد ایران: اوایل همین امسال بود که ارژنگ امیر‌فضلی در ویدئویی که مضمونش بیشتر شبیه یک طنز تلخ بود، پرده از این سراب برداشت و گفت اینجا هم(تورنتوی کانادا) به‌خاطر وضعیت سخت اقتصادی پیش‌روی مردم، آدم‌های غمگینش زیاد شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

همشهری: اوایل همین امسال بود که ارژنگ امیر‌فضلی در ویدئویی که مضمونش بیشتر شبیه یک طنز تلخ بود، پرده از این سراب برداشت و گفت اینجا هم(تورنتوی کانادا) به‌خاطر وضعیت سخت اقتصادی پیش‌روی مردم، آدم‌های غمگینش زیاد شده‌اند.

امیرفضلی در بخشی از این ویدئو می‌گوید از درآمد ماهانه 3هزار‌دلاری‌اش 2هزار و 400دلارش هزینه مسکن اجاره‌ای کوچک اوست، 100دلار هزینه تردد با وسایل نقلیه عمومی، 100دلار هزینه قبض تلفن همراه و اینترنت، 50دلار هزینه حداقل هر خرید برای مایحتاج روزانه، 50دلار هزینه پول برق و حداقل 50دلار صرف یک وعده غذای ساده در رستوران و در آخر با تلخندی یادآور می‌شود که حق بیمار‌شدن ندارد؛ چرا‌که چیزی از درآمدش باقی نمی‌ماند. اگرچه تبلیغات نادرست دلالان مهاجرت این امید را به مهاجران می‌دهد که دولت کانادا با در اختیار قرار‌دادن کریتید‌کارت، هوای شما را در زندگی دارد، امیر‌فضلی این کارت‌ها را عامل بدبختی افراد به‌خصوص مهاجران می‌داند و می‌گوید: «دلگرمی وجود 2000دلار در این کارت‌ها باعث می‌شود تا مهاجران بی‌محابا هزینه کنند و عدم‌توانایی در پرداخت بدهی‌های ماهانه به سیستم بانکی در کنار سود‌های هنگفت یکباره آنها را در دامی بزرگ می‌اندازد که رهایی از آن به این سادگی‌ها نیست.»

 

پ