تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3820060
شناسه : 3820060
تاریخ :
ساخت سازه‌های مقاوم و سبک با پانل‌های نانو کامپوزیتی اقتصاد ایران: یکی از شرکت‌های مستقر در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق استان البرز با بهره‌گیری از نانو ذرات پانل‌های بتنی را به تولید رساند که ضمن سبک سازی و افزایش استحکام سازه به زیبایی آن نیز می‌افزاید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، این شرکت مهندسی، پنل‌های بتن سبک نانو کامپوزیتی تولید می‌کند که از آنها می‌توان برای ایجاد سازه‌های سبک و مقاوم استفاده کرد ضمن آنکه به طراحی بهتر سازه‌ها کمک شایانی می‌کنند.

این بتن‌های حاوی نانوذرات، ویژگی‌های مکانیکی و فیزیکی به مراتب برتری نسبت به محصولات موجود در بازار داشته و عملکرد سازه‌ها را بهبود می‌بخشند. همچنین از سازه‌های نوین ال‌اس‌اف به عنوان ستون و تیر استفاده شده است که ضمن سبکی و انعطاف‌پذیری بالا، اجازه طراحی‌های خلاقانه‌تری را به مهندسان می‌دهد.

با ترکیب این دو فناوری، مزایایی همچون سبکی بسیار بالا، مقاومت و استحکام عالی، دوام و طول عمر بیشتر بخشی در ساختمان‌ها مشاهده می‌شود.

پنل‌ها و بتن‌های تزریق شده بین دیوارهای سازه با داشتن وزنی بسیار پایین، از مقاومت فشاری و خمشی بیشتری برخوردار هستند، عایق‌بندی صوتی و حرارتی عالی، مقاومت بالا در برابر حریق، طول عمر بیشتر و البته زیبایی و جلوه بصری بسیار مطلوب، از دیگر ویژگی‌های بارز این محصول محسوب می‌شود.

امکان تولید با طرح‌ها و الگوهای متنوع جهت ایجاد نماهای خلاقانه، سهولت نصب و اجرا با صرفه‌جویی قابل‌توجه در زمان ساخت، سازگاری کامل با محیط‌زیست با بهره‌گیری از مواد پایدار و غیرسمی، ارتقای سطح ایمنی و مقاوم‌سازی بنا در برابر زلزله و سوانح طبیعی بخش دیگری از مزیت‌های این محصول است.