تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3820045
شناسه : 3820045
تاریخ :
اجرای طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌برخوردار لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اجرای طرح فرهنگ و هنر در محلات کم‌برخوردار این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اعظم روانشاد در نشست برنامه‌ریزی برنامه‌های فرهنگی و هنری مناطق کم‌برخوردار لرستان با تأکید بر اینکه باید به فعالیت‌های فرهنگی و هنری نسل جوان و نوجوان به‌ویژه در مناطق محروم توجه داشت، اظهار داشت: باید در مناطق کم‌برخوردارتر، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را افزایش داد تا سطح آگاهی جامعه از هنر و کارهای هنری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی و هنری بسیاری در سطح استان وجود دارد، افزود: می‌طلبد با برنامه‌ریزی دقیق در راستای شناسایی و تقویت آنها گام برداشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اجرای موفق رویداد «یک‌صدا ایران» و «هنر برای همه» در استان در حوزه آموزش هنر، گفت: در دوره جدید باتوجه‌به اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش این آموزش‌ها در راستای ایجاد اشتغال مولد و پایدار با تعامل و همکاری شهرداری، بسیج هنرمندان استان و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه‌های فرهنگی و هنری در مناطق کم‌برخوردار لرستان برگزار خواهد شد.

روانشاد، گفت: تلاش خواهیم کرد در راستای توزیع عادلانه ظرفیت‌ها و استعدادهای هنری در محلات کم‌برخوردار استان ضمن شناسایی استعدادها، ضمن برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان با استفاده از ظرفیت اساتید برجسته در نهایت، آثاری نیز از هنرجویان این محلات تولید و عرضه شود.

وی به برخی از اهداف این طرح اشاره کرد و گفت: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ارتقای مبانی دینی و ادب اسلامی در ساختار خانواده، تقویت شاخص‌های معنوی محلات، ارتقا نشاط اجتماعی، تبیین، ترویج و به‌کارگیری گفتمان الگوهای عفیفانه اسلامی در جامعه، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان محلات کم‌برخوردار از جمله اهداف این طرح هستند.